Marek Pokorný
Aktualizováno 25. 11. 2016 5:37
Hlavní město chce po letošní stagnaci opět začít více investovat do nových dopravních staveb. Zatímco zahájení stavby metra D je stále nejisté, vedení města nyní rozhodlo o tom, že napne své síly do pokračování Blanky – tedy dokončení vnitřního Městského okruhu. Na metro D si sice také vyčlenilo pro příští rok 800 milionů, ale prakticky všechny padnou na výkupy pozemků. V grafice se podívejte, jaké zásadní stavby hlavní město připravuje a v jakém jsou stavu. Na dopravu má jít největší část rozpočtu, celkem 18,5 miliardy korun. Drtivou většinu, 14,9 miliardy korun, ale spolknou dotace veřejné dopravy – tedy dopravního podniku a příměstských železnic.
Řídicí centrum Malovanka
Na půl miliardy by také mělo město utratit na stavbě řídicího centra Malovanka. Z něj se má řídit veškerý provoz v metropoli, včetně Městského okruhu a tunelu Blanka. Má zde být také krizové středisko magistrátu. I tento objekt měl být zprovozněn před několika lety spolu s celou Blankou, více než miliardová stavba je ale přitom stále na začátku. Například letos se mělo prostavět 400 milionů, tři čtvrtiny této sumy se ale převádějí na příští rok.