Dopravní novinky v Praze: v tramvajích zaplatíte kartou, řidiče čeká nová uzavírka

Jakub Heller ČTK Jakub Heller, ČTK
23. 1. 2019 15:30
Hlavní město má v současnosti v dopravní infrastruktuře deficit přes třicet miliard korun, tvrdí nový radní pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě). Letos chce Praha na dopravních investicích utratit miliardy čtyři. Začnou opravy Libeňského mostu, výstavba Trojské lávky, první výkopy pro metro D či oprava Štěrboholské radiály. Scheinherr ale třeba také slibuje, že ve všech tramvajích půjde od dubna koupit lístek kartou nebo že zruší připravovaný zákaz kamionů svého předchůdce.
Foto: Aktuálně.cz

Poprvé se kopne do země kvůli metru D

Praha letos zahájí geologický průzkum pro stavbu metra D. Pro první úsek metra mezi Pankrácí a Olbrachtovou by pak město chtělo podle radního pro dopravu Scheinherra získat stavební povolení do tří let. Pozemky už jsou v tomto úseku podle něj v podstatě vyřešeny. 

Geologický průzkum začne na Pankráci a celkem má vyjít zhruba na miliardu korun. Město na něj má vysoutěženou firmu. "V rámci geologického průzkumu už budou vznikat stavby, které budou následně využity pro samotnou realizaci tunelů metra," uvedl náměstek. Dodal, že se proto již dá hovořit o začátku stavby nové linky, která má propojit sídliště na jihu Prahy s centrem.

Metro z Pankráce do Písnice má vyjít zhruba na 40 miliard, celkem až do stanice Náměstí Míru pak jde o investici za zhruba 50 miliard. Zástupci města chtějí jednat se státem o spolufinancování linky, protože se podle nich jedná o celorepublikově významnou dopravní stavbu.

 

Právě se děje

Další zprávy