Na D5 je hrb, vozovka se po dvou letech opět vyboulila

ČTK ČTK
18. 7. 2012 15:16
Deseticentimetrový hrb vznikl v místě, kde se betonová vozovka napojuje na asfaltovou
Vinou horka i dodavatelů stavby byl na D5 obří hrb i před dvěma lety.
Vinou horka i dodavatelů stavby byl na D5 obří hrb i před dvěma lety. | Foto: Pavel Baroch

Ostrov u Stříbra (Tachovsko) - Přesně po dvou letech se na dálnici D5 z Rozvadova na Plzeň v těchto dnech objevilo opět vzedmutí povrchu napříč vozovky.

Asi deseticentimetrový hrb vznikl v místě, kde se betonová vozovka napojuje na asfaltovou.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) na 119. kilometru za Kladruby před sjezdem na Benešovice instalovalo značky na snížení rychlosti na 80 km/hod.

Příčinou nerovnosti může být počasí nebo nekázeň dodavatele stavby. Dálnice, dokončená v roce 1997, už není v záruce.

ŘSD už objednalo posudek, který vysvětlí příčinu příčné nerovnosti.

"Už je hotový. Tento týden, nejpozději začátkem příštího, nerovnost obrousíme. Na místě bude několik hodin omezen provoz, vždy na jednom ze dvou pruhů. Větší opravu provedeme na podzim, nyní připravujeme veřejnou soutěž," řekla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová. Cena opravy není zatím známa.

"Jel jsem tam včera a je to znát. Neviděl jsem to jako problém, pokud řidič skutečně zpomalí. Pokud to není sporťák, který má podvozek deset centimetrů nad vozovkou, tak to řidiči zvládnou," uvedl starosta Kostelce František Trhlík.

Hrb je vysoký asi deset centimetrů. Někteří řidiči prý měli odřený nárazník.

Šest týdnů pouze v jednom směru

Na této části D5 už se dálnice vzedmula 12. července roku 2010, konkrétně na 122. kilometru v úseku Benešovice - Rozvadov, ale ve směru na Plzeň.

Dálnice se zvedla až o 40 centimetrů. Stavbaři vybourali 15 metrů poškozených betonových desek ve všech třech pruzích. D5 byla vinou hrbu šest týdnů průjezdná pouze v jednom směru.

Na devět kilometrů mezi sjezdy Bor a Benešovice se vrátil obousměrný provoz po šesti týdnech 23. srpna. Podle posudku došlo k defektu vinou horka i dodavatelů stavby.

Vinou horka i dodavatelů stavby byl na D5 hrb i před dvěma lety:

Podle ŘSD nebyl dodržen projekt v přechodu asfaltové a betonové vozovky. Opravu za 1,1 milionu korun zaplatily ze tří čtvrtin Dálniční stavby Praha a zbytek ŘSD.

ŘSD mělo tehdy vinou horka na D5 ještě méně významný problém na dalším místě, kde se na metru zvedl živičný kryt. Firma to spravila za provozu.

Horko dále mimořádně zatížilo přechody mostů na komunikace, kde se místy vytvořily centimetrové vlnky.

 

Právě se děje

Další zprávy