Pardubice - Firma, do jejíhož vlastnictví patří známé dostihové závodiště, ale především nejslavnější překážkový dostih kontinentální Evropy Velká pardubická, se chystá rychle vyměnit svého ředitele.
Představenstvo Dostihového spolku Pardubice má podle informací Aktuálně.cz na svém odpoledním zasedání rozhodnout, jak naložit s výběrovým řízením na nového šéfa firmy. Možnost uchazečů hlásit se o toto místo skončila minulý týden.
"Představenstvo bude rozhodovat, co bude s výběrem dál. O osobě nového ředitele může rozhodnout už dnes," řekl Aktuálně.cz člověk dobře informovaný o dění v Dostihovém spolku Pardubice.
Firma v nedávné době výrazně pozměnila svou akcionářskou strukturu. Stále platí, že majoritním vlastníkem je město Pardubice, ale 22procentního podílu se v dostihovém spolku prostřednictvím své společnosti Bělecký mlýn ujal Richard Benýšek, který až dosud zastupoval ve spolku zájmy České pojišťovny.
Pardubické závodiště letos plánuje navýšit počet dostihových dní. Jako jediné závodiště v tuzemsku se vrací k myšlence pátečních dostihů a novinkou mají být speciální rovinové dostihy pro budoucí překážkové koně. Těm se na britských ostrovech říká „bumpers", běhají se na delších tratích a jsou uzavřeny koním, kteří se specializují na rovinové dostihy.
Živo kolem Pardubické
Kolem Dostihového spolku Pardubice bylo v posledních dvou sezonách živo. Vedení firmy bylo odbornou veřejností dlouhodobě kritizováno, že se nestará dobře o dráhu ani o nejcennější značku, kterou má (Velká pardubická). Situace ve spolku loni na jaře připomínala zmatené pobíhání koní po hromadném pádu, napsal například deník Insider a doplnil důvody: výrazné díry v účetnictví za mnoho let, snahy o převzetí závodiště (jedním z vážných uchazečů byl i žokej Josef Váňa).
Šlo mimo jiné o to, komu bude patřit lukrativní ochranná známka Velká pardubická a Taxis, jejichž hodnota se odhaduje na 20 milionů korun.
Město v čele s primátorkou Štěpánkou Fraňkovou tehdy nenechalo pořadatele padnout, navýšilo základní jmění a zahájilo záchranářské práce. Novým tým v čele s krizovou manažerkou Hanou Jeníkovou hlásil na sklonku loňského roku poprvé po dlouhé době pozitivní účetní bilanci.
Role České pojišťovny
Loni se také posílil vliv generálního sponzora České pojišťovny, která je s jednoroční přestávkou generálním partnerem Velké pardubické od roku 1991. Během loňské krize potvrdila zájem o další spolupráci a za to získala právo delegovat do orgánů spolku dva lidi. Do představenstva usedl zmíněný krizový manažer Richard Benýšek.
Dostihový spolek získal za posledních deset let pověst černé díry na peníze, kde se štědře investovalo do sebeprezentace i různých „malých domů", a mezitím se pozapomnělo na to základní - dostihy. Nové vedení chce vrátit závodišti renomé právě novými projekty jako navýšení počtu dostihových dnů v létě nebo dobudováním rozsáhlého systému závlah, který je klíčový i pro kvalitu samotné Velké pardubické.