Liberecká MHD zažije chaos, tramvaje čeká oprava

ČTK ČTK
23. 3. 2011 21:25
Už 11. dubna se uzavře Jsblonecká ulice, od června pak nepojedou tramvaje do Vratislavic
Foto: Ludvík Hradilek

Liberec - Dopravu v Liberci zkomplikuje modernizace tramvajové trati a souběžná rekonstrukce Jablonecké ulice, kterou chystá Ředitelství silnic a dálnic.

Už od 11. dubna bude frekventovaná Jablonecká ulice uzavřena od odbočky na Králův Háj až po křižovatku s Kunratickou ulicí. Motoristé i autobusy budou muset místo objíždět, změní se proto trasy některých autobusových linek.

Na konci června se zhruba na pět týdnů zastaví i tramvajový provoz do Vratislavic.

Na modernizaci přispívá EU

Modernizace trati na Vratislavice začala v roce 2008 přestavbou terminálu městské dopravy v centru, která stála téměř 70 milionů korun a z velké části na ni přispěly evropské fondy. Díky tomu se mohou na terminálu otáčet tramvaje a nová úprava umožňuje i připojení nové linky do Rochlice.

Předloni byla dokončena další část modernizace zhruba 600 metrů kolejí za 190 milionů korun a na ni loni navázala další etapa, která přijde na více než 150 milionů korun. I ta je spolufinancována z EU.

Práce na třetí etapě přerušila zima, od poloviny března už se ale znovu pracuje na parovodu v Klicperově ulici, souběžně se podle ředitele dopravního podniku Ludvíka Lavičky pracuje na přeložkách inženýrských sítí. Nová trať je budována jako dvoukolejná a povede napříč bývalým areálem Textilany.

Autobusy na největší sídliště nestačí náporu cestujících

"Budeme se snažit výluku tramvajového provozu co nejvíce zkrátit, protože náhradní autobusová doprava je velmi komplikovaná, navíc je v létě kvůli dovoleným obtížné ji zajistit," vysvětlil Lavička. Tramvajový provoz by měl být obnoven do 31. července a od 28. srpna by i Jablonecká ulice měla být opět průjezdná. Její rekonstrukce přijde zhruba na 20 milionů korun.

Modernizace tramvajové trati a výstavba nového úseku do Rochlice je pro stotisícový Liberec jednou z klíčových akcí. V budoucnu má dovést tramvajovou dopravu až na největší liberecké sídliště, kde žije kolem 16 tisíc lidí. Dnes jezdí do Rochlice a Zeleného Údolí jen autobusy, náporu cestujících ale nestačí, i když ve špičce jezdí v šestiminutových intervalech.

Dostavět je třeba asi kilometr kolejí. "Zatím ale není jasné, jak bude pokračující výstavba financována," uvedl ředitel. Územní plán podle Lavičky výhledově počítá i s dalšími novými tratěmi třeba do Vesce a Doubí nebo na Františkov. "To jsou ale zatím jen vize," zdůraznil.

Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou, který modernizaci zajišťuje, je největší společností ve vlastnictví Liberce. Od podzimu 2009 je menšinovým vlastníkem společnosti také sousední Jablonec nad Nisou. Dopravu zajišťuje firma 109 autobusy a 67 tramvajemi, které ročně přepraví kolem 30 milionů cestujících. Už dva roky provozuje podnik také linku Liberec - Praha.

 

Právě se děje

Další zprávy