reklama
 
 

Hradec Králové bude usilovat o zápis na seznam UNESCO. Máme padesátiprocentní šanci, odhaduje

26. 6. 2018 18:14
Město si nechalo zpracovat komparativní studii, podle níž podobná architektura, jaká je v Hradci Králové, nemá mezi kandidáty na zapsání do seznamu UNESCO přímého konkurenta.

Hradec Králové - Hradec Králové bude usilovat o zápis čtvrti prvorepublikové moderní architektury od Josefa Gočára na seznam památek UNESCO. Prvním krokem bude prosadit lokalitu na národní indikativní seznam UNESCO. Podnět k zápisu město předloží ministerstvu kultury, rozhodli v úterý zastupitelé města. Myšlenka zápisu moderní architektury města na seznam UNESCO se v Hradci Králové debatuje od roku 2006.

Město si nechalo zpracovat komparativní studii, podle níž podobná architektura, jaká je v Hradci Králové, nemá mezi kandidáty na zapsání do seznamu UNESCO přímého konkurenta. Zapsání památky na národní indikativní seznam je podmínkou toho, aby se památka následně mohla dostat na samotný seznam světového dědictví UNESCO.

Vedoucí odboru památkové péče magistrátu Jan Falta zastupitelům řekl, že naděje na zapsání Hradce Králové na národní indikativní seznam je zhruba padesátiprocentní. "Šance na zapsání na světový seznam je pak daleko nižší. Úspěchem by byl i národní seznam, kde bychom se dostali do společnosti Karlštejna či Ještědu," řekl Falta.

Moderní architektura Hradce Králové je podle komparativní studie nejen v celorepublikovém měřítku zcela výjimečná. Nejcennější jsou objekty areálu Sboru kněze Ambrože a školského okrsku s mateřskou a základní školou a gymnáziem na Tylově nábřeží. Podle Falty moderní architektura Hradce uceleně dokumentuje vývoj urbanismu a architektury od konce 19. století do začátku druhé světové války.

Jedinou českou moderní stavbou zařazenou na seznam UNESCO je Vila Tugendhat v Brně, která byla dostavěna před 88 lety.

autor: ČTK | 26. 6. 2018 18:14

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama

    Královéhradecký kraj

    reklama
    reklama
    reklama