reklama
 
 

Nový projekt táhne do boje s nezaměstnaností vysokoškoláků

26. 4. 2014 16:25
Unifer umožňuje studentům zapojit se do reálných projektů, což pro ně může být neocenitelnou praxí a zkušeností do budoucna.

Brno – Cesta k vysněnému místu na trhu práce je snazší pro studenty, kteří sbírají zkušenosti již během vysokoškolských let a rozvíjí se ve více oborech. Na této myšlence staví nové centrum inovativní spolupráce Unifer, které studentům všech fakult dává příležitost získat praxi v různých oblastech.

Ta přitom nemusí vůbec souviset s předmětem jejich studia. Například student filozofie si může vyzkoušet roli personalisty, absolvent podnikatelské fakulty zase práci grafika či designéra.

Unifer vysokoškolákům nabízí zkušenosti z tvorby reálných projektů nejrůznějšího zaměření, všechny však spojuje snaha dojít k inovativnímu a neotřelému řešení. Právě mladí lidé mají podle ředitele Uniferu Stanislava Gálika potenciál přicházet s kreativními nápady, což je jeden z důvodů, proč se již několik firem rozhodlo svěřit zakázku Uniferu místo profesionálům. Nyní se na téměř čtyřiceti zakázkách podílí přes 250 studentů.

Know-how přímo od profesionála

Každý pěti- až šestičlenný tým studentů má k ruce mentora, profesionála vybaveného zkušenostmi z daného oboru, jenž zodpovídá za konečný výstup. Dohlíží na ně také projektový manažer, kterým je jeden z pětadvaceti členů starajících se o chod Uniferu.

"Student tak získá zkušenosti jak řídit projekt a zároveň odborné dovednosti od profesionála. Například při návrhu openspacu s nimi pracuje člověk, který běžně takové prostory navrhuje," vysvětluje Gálik.

"Mentoři jsou lidé, které jsme přesvědčili, že je dobré sdílet své know-how. Nenechávat si ho jen pro sebe, ale získávat následovníky je výhodné," myslí si Gálik. Studenti z práce na projektu těží především cenné zkušenosti. "Když už jsou natolik zodpovědní a samostatní, že práci pro zákazníka dokážou zrealizovat vesměs sami, tak jsou finančně odměněni," dodává projektová ředitelka a zástupkyně studentů Romana Pokorná.

Ke kreativnímu procesu chyby patří

Zadavatelé by mohli váhat s ohledem na kvalitu odvedené práce, o tu se však podle Galíka obávat nemusí. "Nemůžete mít kreativní lidi a nedovolit jim udělat chyby, ty jsou totiž základem kreativního procesu," říká. Jednoznačnou výhodou pro zadavatele je cena, která je někdy mnohonásobně nižší než tržní.

Do projektu se mohou zapojit studenti všech fakult a oborů. "Nejdůležitější je, aby se jim chtělo. To je podstatnější, než když má člověk dvacetiletou praxi v oboru, ale nechce se mu," vysvětluje Gálik. "Chtěl jsem potkat inspirativní a aktivní lidi, od kterých bych se mohl něco učit. Jsem rád, že takto efektivně trávím čas," říká student Petr Solnička.

Košíky, které vycítí emoce nakupujících

Marketing, ekonomické analýzy, design, lidské zdroje. Do těchto oblastí spadá největší počet firemních zakázek. Unifer má po pilotním roce na kontě například projekt k prevenci kriminality pro město Brno či výrobu loga drogerie DM.

V létě se pokusí společně se studenty z Nitry převést do praxe jejich nápad, který by mohl stanout na špičce marketingového výzkumu. "Jedná se o speciální nákupní košík, který dokáže rozpoznat, na co se kupující dívá, jakou emoci zažívá, jak na něj působí vůně či osvětlení," naznačuje Gálik. Brněnský Unifer spolupracuje zatím se třemi vysokými školami na Slovensku.

Mnoho absolventů trápí nezaměstnanost

Většina absolventů opouští vysokou školu s diplomem, který je pro ně vstupenkou jen na omezený okruh pracovních míst. Unifer nabízí určitou cestu, která by vedla z palčivé situace stále narůstající nezaměstnanosti absolventů. "Umožňujeme jim realizovat se tak, jak chtějí, a ne jak absolventům umožňuje například jobs.cz," upozorňuje Gálik na smysl celého projektu.

Zájemci o práci v Uniferu musí projít pohovorem a assessment centrem, tedy skupinovou metodou výběru. "Při ní hodnotitelé pozorují, jak lidé pracují v týmech. Sleduje se také kompetence kreativity a komunikace," vyjmenovává podmínky přijetí Gálik. Příležitost chce nabízet především aktivním lidem, kteří se chtějí učit a rozvíjet. Jestli se poté rozhodnou věnovat práci na projektu tři hodiny týdně, nebo deset denně, to už záleží jen na nich.

autor: Bára Sobotková | 26. 4. 2014 16:25

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama

    Jihomoravský kraj

    reklama
    reklama
    reklama