Nad železniční koridor Brno-Břeclav nasunou most

Domácí Domácí
17. 10. 2011 19:02
Po tragédii ve Studénce má dodavatel stavby každou fázi prací pečlivě rozpracovanou
Nosná konstrukce mostu před vysunutím nad trať
Nosná konstrukce mostu před vysunutím nad trať | Foto: Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje

Modřice (Brněnsko) - Stavba nového mostu nad železničním koridorem Brno-Břeclav v Modřicích vstupuje do rozhodující fáze. Na úterý a středu je plánován podélný výsun celé nosné konstrukce nad železnicí. Po tragédii ve Studénce má dodavatel každou fázi pečlivě rozpracovanou do podrobného harmonogramu.

Stavba nového mostu v Modřicích byla zahájena 9. května 2011.  Jelikož bylo potřeba zachovat neustálý provoz po koridorové trati Brno-Břeclav, nosná konstrukce nového mostu byla provedena mimo jeho definitivní polohu. Nyní ji čeká výsun nad železniční trať na nově vybudované opěry.

"Nosnou konstrukci tvoří spřažená ocelová konstrukce, která se vyrobila v mostárně a dovezla na stavbu po třetinách. Následně se vytvořila plošina před mostem, na které se provedly rošty a celá nosná ocelová konstrukce se svařila do jednoho kusu. Na spojené konstrukci byla vybetonována vozovka,  most se zaizoloval a byla provedena  izolační vrstva vozovky z litého asfaltu," popisuje práce Jan Zouhar ze Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje.

Celková hmotnost vysouvané konstrukce je 600 tun. Vysunutí konstrukce proběhne za výluky napětí a při režimu pomalé jízdy vlaků.  Spoje tady budou zpomalovat až do pátku, vždy mezi 8-17 hodinou.

"Celý proces bude probíhat pod dohledem odpovědných pracovníků dodavatele, projektanta, technického dozoru investora i příslušných drážních útvarů," ubezpečuje Jan Zouhar.

 

Právě se děje

Další zprávy