lávka

V Praze začala stavba Štvanické lávky, která propojí Holešovice a Karlín

Na pražském ostrově Štvanice v úterý začala stavba Štvanické lávky, která propojí Holešovice a Karlín. Lávka bude měřit 299,4 metru. Určena bude pro pěší a cyklisty a přejet ji budou moci rovněž sanitní vozy. Na holešovické straně pak bude možné lávku při případné povodni nadzvednout. Životnost přemostění je 200 let. Stavba vyjde na 298 milionů korun a potrvá 14 měsíců. Autorem lávky je architekt Petr Tej. Vedení Prahy chystá rovněž proměnu Štvanice, kde vznikne nový park.

"Spojení břehů Vltavy obyvatelé v těchto čtvrtích potřebovali roky. Dojde také k propojení pomyslné stezky s tunelem pod Vítkovem, a tak se Žižkovákům otevře nová brána do města. Získáme i bezbariérový přístup na Štvanici," řekl při slavnostním zahájení stavby náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Lávka bude mít na holešovickém břehu Vltavy nástup na Bubenském nábřeží před branou do Pražské tržnice. V Karlíně na Rohanském nábřeží vyústí na cyklostezku vedoucí po protipovodňové bariéře. Lávka překlene 38 metrů mezi Karlínem a Štvanicí a 149 metrů mezi Štvanicí a Holešovicemi. Stavba má podle dřívějšího vyjádření magistrátu trvat 14 měsíců.

Zdroj: ČTK

Praha začne stavět novou trojskou lávku. Stavba by měla být hotová příští rok

Pražský magistrát ve čtvrtek zahájí výstavbu nové lávky z Císařského ostrova do Troje. Lávku pro město postaví za 128,3 milionu korun firma SMP CZ a měla by být otevřena do konce příštího roku. Můstek bude čtyři metry široký a bude sloužit pěším i cyklistům. V případě potřeby bude po lávce moci přejet i sanitka. Jejím základem bude ocelově vyztužená konstrukce, bude mít životnost 100 let a neměla by zevnitř korodovat.

Původní lávka se zřítila druhého prosince 2017 a zraněni byli čtyři lidé, z toho dva vážně. Město každému dalo 50 tisíc korun a na dalším odškodnění se domluvilo letos v lednu s pojišťovnou. Policisté obvinili dva muže z obecného ohrožení. Praha má s mosty dlouhodobě problémy. Ve špatném stavu je hned několik mostů přes Vltavu, mezi nimi například Libeňský, Hlávkův nebo Palackého most.

Zdroj: ČTK
Pokračovat