Řím - Kalábrie, jeden z vůbec nejchudších regionů jižní Evropy, se stala exkluzivním sponzorem italské squadry azzury, tedy národního fotbalového týmu.
Za billboardy na stadionech, reklamu v médiích a občasné zápůjčky fotbalových hvězd dá jihoitalská oblast celkem sedm milionů eur. Polovina přitom půjde ze zdrojů Evropské unie.
Ze strukturálních fondů určených na pomoc a infrastrukturu chudších regionů tak do fotbalu přitečou více než tři miliony eur.
Regionální samospráva v Catanzaru se hájí tím, že znak Kalábrie vhodně umístěný na stadionech přinese oblasti investory a tím i tolik potřebná pracovní místa.
Pro region s nezaměstnaností kolem 14 procent, který se jinak objevuje v médiích především v nelichotivých souvislostech s mafií, to prý bude jedinečná investice.
Čtěte v souvislostech: Mafie pohřbila duisburské mrtvé. Přibudou další?
"Je to nesmysl," citoval ale server Spiegel Online italského europoslance Benjamina Donnicina. "Naopak: například peníze na výstavbu turistické infrastruktury byly obětovány ve prospěch milionářů na hřišti. To je čin hodný zápisu do Guinnessovy knihy rekordů," soudí.
Pro kritiky unijního penězovodu je to jen další důkaz o tom, že Brusel své investice nedokáže uhlídat.
Sama EU loni auditem zjistila, že asi 15 procent veškeré regionální pomoci končí podvodně jinde, než by podle předpisů mělo.
Podvod přitom definuje jako "nesrovnalost, která byla spáchána úmyslně a představuje porušení předpisů, přičemž pouze soud je oprávněn o tomto rozhodnout".
Čtěte více: Místo polí golf. Audit EU odhalil miliardové nesrovnalosti
Na regionální pomoc loni EU vynaložila celkem 45,5 miliardy eur.