reklama
 
 

Volání s ČSOB? Chce přijít s něčím, co tu ještě nebylo

21. 2. 2014 19:15
ČSOB si zaregistrovala ochrannou známku Era volání, další banky situaci analyzují

Praha - Tuzemské peněžní domy se rozhodly cílit na nový byznys, který jim pomůže zajistit další výnosy a udržet klienty. Jedna z největších bankovních skupin v Česku, ČSOB, si zaregistrovala ochrannou známku Era volání a chtěla by svým klientům v síti operátora T-Mobile nabízet mobilní služby.

Jednání mezi oběma společnostmi právě probíhají a ani jedna nechce chystanou nabídku jakkoliv komentovat. „Debata o tom ještě není ukončena, jsme ve fázi analýz. Chceme přijít s něčím novým, co nebude identické s tím, co se už nabízí," řekl člen představenstva ČSOB Jan Lamser, který má na starosti právě technologické inovace.

Banka by konkrétní řešení mohla zveřejnit nejdříve za několik týdnů či měsíců. Lamser upozorňuje, že banky a mobilní operátoři jsou již propojeni hlavně díky dobíjení předplacených karet v bankomatech.

ČSOB má navíc pod značkami Era a Poštovní spořitelna dva miliony klientů, převážně takových, kteří se ohlížejí na cenu služeb. Na podobnou skupinu přitom cílí i nabídka právě předplacených karet u takzvaných virtuálních operátorů, jakého by mohla mít ČSOB.

Další banky analyzují

Zdá se, že ČSOB budou následovat další významné banky. „Tuto možnost aktuálně analyzujeme," potvrdila HN Klára Pačesová, mluvčí České spořitelny. Podobnou myšlenkou se zabývá i Komerční banka. „Průběžně vyhodnocujeme všechny obchodní příležitosti a mezi ně patří i možnost stát se virtuálním operátorem či přeprodávat služby mobilního operátora našim klientům. Aktivně na tom v současné době ale nepracujeme," říká mluvčí Monika Klucová.

Podle Pavla Šišky, partnera poradenské společnosti Deloitte odpovědného za finanční služby, uvažují o spuštění mobilního volání v poslední době všechny tuzemské banky. Je to jedna z oblastí, ve které banky hledají nástroj, jak upevnit loajalitu zákazníků pro svůj standardní byznys.

„Nejde jim prvotně o výdělek, ale spíš o další způsob pro křížový prodej produktů. Spousta bank si ale klade otázku, zda to jejich klienti ocení. Když ceny volání jdou dolů, může se navíc ukázat, že na tom nevydělají nebo jim to může přinést i ztrátu," upozorňuje Šiška.

Jiná situace je podle něho v případě malých bank. „Pro ně by to skutečně mohl být zdroj nových příjmů," tvrdí Šiška.

První nabídla v Česku mobilní služby pro bankovní klienty loni v listopadu mBank s téměř půlmilionem klientů. V tomto případě ale nešlo o vlastní nabídku ani virtuálního operátora. Banka poskytla klientům jednorázově zvláštní tarif Vodafonu a nabídka může v budoucnu skončit.

Mluvčí mBank Ivana Vejvodová označuje výsledek jako velmi dobrý. „Jsme spokojeni. Od nás to byl dárek klientům k šestým narozeninám a jeho cílem bylo udržet si zákazníky a motivovat jejich známé a kamarády, aby k nám také přišli," říká. Počty klientů mVolání neuvádí s poukazem, že smlouva s operátorem jí to neumožňuje.

mBank také cílí na movitější klienty, které zajímají hlavně neomezené tarify. Ty zatím mobilní operátoři virtuálním přeprodejcům nabízejí jen výjimečně. Vlastního operátora spustila mBank v sousedním Polsku. Podobně například Sparkasse v Německu nebo italská poštovní Posteitaliane.

Jestli se mobilní volání přes banky ve velkém uchytí i v Česku, je pro odborníky velká otázka. „Když to nepovede ke zvýšení zisku, tak ho banky opustí. Spíš ta služba bude výjimečná," uvádí Šiška.

Výjimkou, která má předem jasnou perspektivu, by mohlo být propojení služeb Air Bank a Telefóniky, jejichž společným vlastníkem je skupina PPF. Tuzemský finanční trh jen vyčkává, jak skupina miliardáře Petra Kellnera využije synergie obou firem a zda připraví balíčky bankovních a mobilních služeb.

autoři: Jiří Hovorka, Olga Skalková a Jan Klesla, HN | 21. 2. 2014 19:15

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama