Jiří Hovorka
8. 8. 2016 15:30
O tom, kde dostanete nejlepší bankovní účet, nerozhodují jen ceníky bank, ale také vaše chování, ukazuje nová analýza.
Racionální klient
"Racionální" klient chce elektronické výpisy, třikrát měsíčně vybírá z bankomatu své banky (po 2000 Kč) a jednou ročně vybere i z bankomatu v cizině (5000 Kč). Za měsíc má tři příchozí platby a šest odchozích plateb přes internetové bankovnictví. Kartou zaplatí u obchodníků šestkrát měsíčně, celkem za 6000 korun. Na účtu se mu měsíčně provádí také jedno SIPO a jednou za rok změní přes internetové bankovnictví nastavení trvalého příkazu. Měsíční obrat na účtu má 30 tisíc korun a průměrný zůstatek na účtu je 50 tisíc korun.
Měsíční náklady "racionálního" klienta
- Air Bank (Malý tarif) - -33,3 Kč
- Sberbank (Optimal) - -0,4 Kč
- UniCredit Bank (UKonto) - -0,4 Kč
- mBank (mKonto) - 0 Kč
- Zuno Bank (Účet Plus) - 0 Kč
- Equa bank (Běžný účet) - 0,4 Kč
- ČSOB (Plus konto) - 8 Kč
- Poštovní spořitelna (Online účet) - 8 Kč
- Fio banka (Osobní účet) - 8,8 Kč
- Moneta Money Bank (Genius Free & Flexi) - 10,1 Kč
- Raiffeisenbank (eKonto Smart) - 11,3 Kč
- Komerční banka (Můj účet) - 39 Kč
- Waldviertler Sparkasse (Osobní účet) - 87 Kč
- Oberbank (Žirokonto Plus) - 97,3 Kč
- Česká spořitelna (Osobní účet II) - 103,1 Kč
- Raiffeisenbank im Stiftland (Běžný účet) - 105,1 Kč
- Expobank (Expo Active) - 159,4 Kč
Definice klienta: Velmi dobře informovaný, má přehled o nabídce nejen své banky. Při využívání bankovních služeb se chová velmi racionálně, cena produktů a služeb však pro něj není při výběru banky jediným kritériem. Vedle ceny zohledňuje také kvalitu a poskytovaný servis. Od své banky vyžaduje zejména výhodnou nabídku, která mu umožní využívat produkty a služby úsporně. Na svém běžném účtu disponuje středním zůstatkem. Svůj účet využívá poměrně hodně, výhradně bezhotovostním způsobem (je to pro něj výhodnější).