reklama
 
 

Pětina Čechů by z úspor vyžila maximálně měsíc, zjistil průzkum

7. 11. 2016 10:00
Oproti loňskému roku se situace ohledně úspor domácností nijak výrazně nezměnila. Podle doporučení odborníků bychom si krátkodobou finanční rezervu měli udržovat ve výši šesti průměrných měsíčních platů.

Praha – Pětina obyvatel by z úspor vyžila maximálně měsíc, pokud by si bez jakéhokoli příjmu měla udržet stejný životní styl jako dosud. Ukázal to internetový průzkum agentury SC&C pro Českou bankovní asociaci mezi 1012 majiteli bankovních účtů.

Téměř pětina Čechů by v případě výpadku příjmu s úsporami vyžila maximálně jeden měsíc, další pětina pouze tři měsíce. Oproti loňskému roku se situace ohledně úspor domácností nijak výrazně nezměnila, ukázal průzkum.

Podle doporučení odborníků bychom si ale krátkodobou finanční rezervu měli udržovat ve výši šesti průměrných měsíčních platů, připomíná Helena Brychová, gestorka finančního vzdělávání České bankovní asociace.

„Z mezinárodních průzkumů vyplývá, že Češi jsou poměrně spořivým národem. Problém je, že úspory často zaměňují s šetřením si na něco a nutnost vytvářet si krátkodobé finanční rezervy a spořit na důchod podceňují,“ dodává Brychová.

Čtyři pětiny lidí (81 procent) sdílí svoji finanční situaci s rodinou. Vzdělanější lidé jsou zodpovědnější, zatímco lidé s nejnižším vzděláním se rodině svěřují se svou finanční situací jen v 73 % případů. „Tím, že o dobré, ale i horší finanční situaci vědí další členové rodiny, lze v budoucnu předejít mnoha nepříjemnostem,“ říká Brychová.

Průzkum také zjišťoval, jak moc Češi řeší, co se stane s jejich bankovním účtem a ostatními finančními produkty po jejich smrti. Celkově se tímto problémem zabývá 40 procent populace. „Je celkem logické, že tato pro mnohé nepříjemná problematika zajímá spíše starší lidi. Mezi seniory je to každý druhý, z mladých do 29 let ji řeší každý čtvrtý,“ upřesňuje Brychová.

autor: Ekonomika | 7. 11. 2016 10:00

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama