Americký hráč na trhu s oblečením
Nejčastěji zastoupenou zemí původu značek, které do Česka nově přišly, byly USA (osm) a Itálie (šest). Expandovaly ale i české značky, a to především na Slovensko. Zamířil tam třeba prodejce nábytku Jena nábytek či bytových doplňků Bonami nebo volnočasový koncept Saunia. Další česká značka, Sportisimo, expandovala do nákupního centra v bulharské Sofii.
Nejvíce značek přibylo tradičně v módním odvětví. Právě to zaznamenalo největší změny v příchodech i odchodech.
- Vstoupilo k nám osm prodejců oblečení, k nimž můžeme připočíst i dva prodejce sportovního oblečení, tři značky prodávající doplňky a jednu prémiovou obuvní.
Jedná se o značky American Eagle, italský obchod Bruno Morelli, Dsquared2, Rebel Queen, newyorskou obuv Steve Madden, švýcarského výrobce hodinek Swatch a firmy zaměřené na prodej doplňků Nialaya a Sunglass Hut.
- K nejvýznamnějším nově příchozím značkám patří americký Gap, který u nás přes svého lokálního partnera otevřel koncem roku hned několik prodejen.
Gap byl založen v San Francisku v roce 1969 a proslul volnočasovou módou. Na evropském kontinentě provozuje přes sto značkových prodejen, koncem října ale podle serveru BBC uvedl, že zvažuje přechod na franšízový model. V Česku Gap loni spustil také e-shop.
Americká značka loni vykázala za tři měsíce do května kvůli protikoronavirovým opatřením ztrátu 740 milionů liber (v přepočtu 22,2 miliardy korun).