Do Česka míří i v pandemii nové značky. Rostoucí kupní síla nalákala i známé hráče

Pavla Adamcová Pavla Adamcová
14. 1. 2021 6:36
Gap, Saint Laurent i Action. Na český trh loni vstoupilo 25 zahraničních značek. Přestože rok 2020 byl pro maloobchod kvůli koronaopatřením obtížný, je to o jednu značku více než o rok dříve. Rok 2021 by pak mohl být rekordní. Odhaduje to nová analýza společnosti Cushman & Wakefield, kterou má Aktuálně.cz k dispozici. Podívejte se, o které značky se český maloobchod rozrostl.
Americká oděvní značka Gap
Americká oděvní značka Gap | Foto: ČTK

Americký hráč na trhu s oblečením

Nejčastěji zastoupenou zemí původu značek, které do Česka nově přišly, byly USA (osm) a Itálie (šest). Expandovaly ale i české značky, a to především na Slovensko. Zamířil tam třeba prodejce nábytku Jena nábytek či bytových doplňků Bonami nebo volnočasový koncept Saunia. Další česká značka, Sportisimo, expandovala do nákupního centra v bulharské Sofii.

Nejvíce značek přibylo tradičně v módním odvětví. Právě to zaznamenalo největší změny v příchodech i odchodech.

  • Vstoupilo k nám osm prodejců oblečení, k nimž můžeme připočíst i dva prodejce sportovního oblečení, tři značky prodávající doplňky a jednu prémiovou obuvní.

Jedná se o značky American Eagle, italský obchod Bruno Morelli, Dsquared2, Rebel Queen, newyorskou obuv Steve Madden, švýcarského výrobce hodinek Swatch a firmy zaměřené na prodej doplňků Nialaya a Sunglass Hut.

  • K nejvýznamnějším nově příchozím značkám patří americký Gap, který u nás přes svého lokálního partnera otevřel koncem roku hned několik prodejen.

Gap byl založen v San Francisku v roce 1969 a proslul volnočasovou módou. Na evropském kontinentě provozuje přes sto značkových prodejen, koncem října ale podle serveru BBC uvedl, že zvažuje přechod na franšízový model. V Česku Gap loni spustil také e-shop.

Americká značka loni vykázala za tři měsíce do května kvůli protikoronavirovým opatřením ztrátu 740 milionů liber (v přepočtu 22,2 miliardy korun).

 

Právě se děje

Další zprávy