Do Česka míří i v pandemii nové značky. Rostoucí kupní síla nalákala i známé hráče

Pavla Adamcová Pavla Adamcová
14. 1. 2021 6:36
Gap, Saint Laurent i Action. Na český trh loni vstoupilo 25 zahraničních značek. Přestože rok 2020 byl pro maloobchod kvůli koronaopatřením obtížný, je to o jednu značku více než o rok dříve. Rok 2021 by pak mohl být rekordní. Odhaduje to nová analýza společnosti Cushman & Wakefield, kterou má Aktuálně.cz k dispozici. Podívejte se, o které značky se český maloobchod rozrostl.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Reuters

Centrum Prahy jako cíl pro obchodníky

  • Deset značek, které loni vstoupily na český trh, si pro svůj obchod vybralo nákupní třídy v pražském centru. Dalších deset pak vstoupilo do nákupních center - především těch v Praze a po jedné i v Brně, Hradci Králové a Kladně.

Ze zbývajících pěti značek zamířily podle analýzy Cushman & Wakefield čtyři do outletových prodejen, jedna do retail parku.

"Je zjevné, že se společnosti a značky snaží diverzifikovat svoje rozložení prodejen a prodejních kanálů do různých regionů," říká Kotrbáček.

Všichni navíc podle něj sledují koronakrizí umocněné změny v chování zákazníků, kteří přesunují část svých nákupů do on-line prostředí. "Většina značek proto souběžně provozuje klasické prodejny a e-shopy, které se navzájem doplňují. Kamenné obchody totiž rozhodně hromadně nekončí, jak potvrzují i naše kladné údaje o návštěvnosti a tržbách obchodních center v obdobích, kdy byla loni otevřena. Na pražské 'high street' pak vidíme i přes uzavírky a úbytek zahraničních zákazníků aktivitu v podobě příchodu nových nájemců," popisuje.

V nedávné době se podle něj v ulici Na Příkopě nově otevřely prodejny značek Geox a Vasky. "Je zřejmé, že společnosti a značky budou pro svoji prezentaci nadále potřebovat kvalitní a zajímavé fyzické prodejny na atraktivních místech, kde bude kladen důraz na prezentaci produktů a kvalitu zákaznického servisu," doplňuje Kotrbáček.

 

Právě se děje

Další zprávy