reklama
 
 

Posedlost gruntováním o Vánocích? Jen řeči, ukázaly statistiky, řeší se hlavně jídlo

Jak Češi utráceli Foto: Nielsen

Jak Češi utráceli

Uplynulé Vánoce obchodníkům přály. Ukazují to čísla analytické společnosti Nielsen, která monitoruje dění na maloobchodním trhu (viz graf). Z nich vyplývá, že:

  • Tržby rostly o Vánocích meziročně všem maloobchodním sítím, tedy hypermarketům, supermarketům i drogeriím. Jejich růst byl přitom vyšší než míra inflace, která dosahovala v prosinci úrovně 2,1 procenta.
  • Nejlépe dokázaly období Vánoc využít hypermarkety s prodejní plochou nad 2500 metrů čtverečních. Růst jejich vánočních tržeb byl v meziročním porovnání totiž vyšší než v průběhu celého roku (2,5 % versus 2,1 %).
  • Supermarketům a drogeriím rostly vánoční tržby díky rozšíření jejich sítě ještě rychleji než hypermarketům, ale oproti celému roku svůj růst zvolnily. Hypermarkety naproti tomu dokázaly zrychlit růst, ačkoliv jich ubylo.
  • Nejefektivněji dokázaly útraty zákazníků navýšit v období Vánoc drogistické řetězce. V nich kupující nechávali na jeden nákup o téměř čtyři procenta více peněz než před rokem (v průběhu celého roku to bylo "jen" o 2,5 procenta).

autor: Iva Špačková | 30. 1. 2019 6:05

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama