Posedlost gruntováním o Vánocích? Jen řeči, ukázaly statistiky, řeší se hlavně jídlo

Iva Špačková Iva Špačková
30. 1. 2019 6:05
Hračky, kosmetika, sladkosti. To jsou jedny z tradičních kategorií, jejichž prodeje před Vánocemi rostou. Jak to je ale s klasickým zbožím, jako jsou prachovky či odstraňovače skvrn, kterých se na ubrusech v období svátků objevuje hodně? Studie společnosti Nielsen ukazuje, že úklid jde v období Vánoc navzdory řečem o gruntování trochu stranou, hlavní je pohoda u stolu plného dobrot.
Foto: Nielsen

Co šlo nejvíc na dračku

Nejrychleji mizely z regálů obchodů hračky, cukrovinky, kosmetika a alkohol, tedy typické vánoční zboží. Všechny tyto kategorie se prodávaly o vánočním období několikanásobně častěji než v průběhu celého roku.

Šampionem první šestice nejžádanějších vánočních produktů byly bonbony, kterých se v průměrném vánočním týdnu prodalo o 480 procent více, než se prodá v týdnu během celého roku. Hned v závěsu za bonbony se prodávaly nejvíce ozdoby na pečení, což dokazuje, že mlsání se stalo hlavním symbolem uplynulých Vánoc.

Třetí místo obsadily přípravky na holení, čtvrté čaje, páté hračky a šesté vůně - právě tyto kategorie zboží se v podobě dárků objevovaly nejčastěji pod stromečkem.

 

Právě se děje

Další zprávy