Posedlost gruntováním o Vánocích? Jen řeči, ukázaly statistiky, řeší se hlavně jídlo

Iva Špačková Iva Špačková
30. 1. 2019 6:05
Hračky, kosmetika, sladkosti. To jsou jedny z tradičních kategorií, jejichž prodeje před Vánocemi rostou. Jak to je ale s klasickým zbožím, jako jsou prachovky či odstraňovače skvrn, kterých se na ubrusech v období svátků objevuje hodně? Studie společnosti Nielsen ukazuje, že úklid jde v období Vánoc navzdory řečem o gruntování trochu stranou, hlavní je pohoda u stolu plného dobrot.
Foto: Nielsen

Kolik Češi utratili

V absolutních částkách zanechali Češi nejvíce peněz na kasách supermarketů.

Ve vánočním období, které pro obchodníky začíná prvním týdnem v listopadu a končí posledním týdnem v roce, utratili ve čtyřech sledovaných obchodních supermarketových sítích (Albert, Tesco, Billa a Penny) téměř 21 miliard korun. V hypermarketech zanechali přes 19 miliard a v drogeriích 4,5 miliardy korun.

Nejvíce přitom při jedné návštěvě utráceli tradičně v hypermarketech. Tam výše průměrného nákupního košíku dosáhla 460 korun, zatímco v supermarketech byla zhruba o polovinu nižší (242 Kč) stejně jako v drogeriích (252 Kč).

 

Právě se děje

Další zprávy