Pavla Adamcová
17. 6. 2021 6:57
I přes koronakrizi vstoupilo v první půlce letošního roku na český trh už devět značek z oblasti maloobchodu, nejvíc přitom bylo těch s módou. Ukazuje to aktuální analýza společnosti Cushman & Wakefield. Všechny příchozí značky přitom pocházejí z Evropy a téměř vyrovnaně se v Česku usadily jak v nákupních centrech, tak i na hlavních nákupních třídách. Podívejte se, kdo jsou nováčci zdejšího trhu.
Nehledě na problémy, které maloobchodu způsobila opatření spojená s koronavirovou krizí, na zdejší trh vstupují nové značky.
"Retaileři (prodejci, pozn. red.) si uvědomují přetrvávající potenciál centra Prahy, která vždy byla, je a bude vyhledávanou turistickou destinací - tato významná část zákazníků se sem, jakmile to půjde, začne vracet. Roste zároveň také kupní síla místních obyvatel. Česko je tedy nadále ideálním místem pro expanzi maloobchodních značek," říká Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu z Cushman & Wakefield.
Letošní první pololetí je dokonce nejsilnější za poslední tři roky. "Loni k nám ve stejném období přišlo šest značek, předloni osm. Nyní se totiž realizují některá otevření prodejen, jež byla kvůli pandemii odložena: Primark, Cinemax či Mr. Jeff vyčkávaly na stabilizaci situace, jež zahájení provozu umožní," vysvětlují autoři analýzy.
- Podívejte se, kdo další se už letos usadil na českém trhu.