Primark v Praze otevírá, hasiči kropí fronty vodou. Fandové irské značky mají den D

Pavla Adamcová Pavla Adamcová
Aktualizováno 17. 6. 2021 12:27
O vybudování vůbec první prodejny irského řetězce Primark v Česku na pražském Václavském náměstí se mluvilo již loni. Do plánů v maloobchodě však zasáhla pandemie koronaviru. Oficiálním dnem otevření se tak stal až letošní 17. červen. Primark v Praze právě otevírá svou první a největší prodejnu v centru města ve střední a východní Evropě.
Otevření Primarku v Praze. | Video: Kristýna Pružinová
Fronta zákazníků čekající na vstup do nové prodejny Primarku na pražském Václavském náměstí. | Foto: ČTK
Foto: ČTK
Foto: ČTK

Na otevření prodejny čekalo ve čtvrtek podle agentury ČTK hodinu před zahájením provozu zhruba 30 lidí. Nedočkaví zákazníci měli na Václavském náměstí před obchodem s oděvy vyhrazený prostor, frontu koordinovali pracovníci bezpečnostní agentury. Už krátce po otevření ale dorazily k prodejně stovky lidí, bezpečnostní odstupy nařízené kvůli pandemii koronaviru příliš nedodržovali.

"Jsme potěšeni, že můžeme zákazníkům v Praze nabídnout proslulou módu a ceny Primarku, a nemohli bychom si pro náš první obchod v České republice přát lepší lokalitu než na ikonickém Václavském náměstí," řekl o otevření prodejny oblastní manažer pro Polsko, Slovinsko a Česko Maciej Podwojski. "Pro společnost se jedná o důležitý nový trh, jelikož pokračujeme v expanzi po střední a východní Evropě," dodává.

Značka založila svoji popularitu zejména na tom, že dokáže velmi rychle zachytit trendy, které následně okopíruje a nabídne za výhodnou cenu.

Primark byl založený v irském Dublinu a v současnosti provozuje přes 370 obchodů s prodejní plochou přes 1,4 milionu m2 v 13 zemích, například v Británii, Španělsku, Irsku, Německu či ve Francii.

V Česku vznikl první obchod na rohu Václavského náměstí a Opletalovy ulice v Praze. S jeho otevřením se původně počítalo již na konci loňského roku. Celková prodejní plocha přesahuje 4600 metrů čtverečních a zabírá tři podlaží. K mání zde vedle oblečení pro dospělé i děti je i obuv, módní doplňky, spodní prádlo, ale také potřeby pro domácnost.

V pořadí druhá prodejna by pak měla vzniknout v Brně, konkrétně v obchodním centru Olympia. Prodejna by měla vejít do provozu příští rok.

260 pracovních míst pro Česko

Právě do pražské prodejny začal Primark před několika týdny na pracovních portálech i na svém webu shánět zaměstnance na pozici prodavače. Nových pracovních míst v Česku má být podle společnosti na tři stovky.

Primark většinou nabízel zkrácený úvazek, na plný úvazek pak avizoval mzdu ve výši 28 tisíc korun měsíčně.

"Jako asistent manažera se u nás stanete důležitou součástí našeho manažerského týmu pro pražskou pobočku a povedete tým ambiciózních kolegů, v rámci kterého budete utvářet, jak budeme pracovat. Je to skvělá příležitost a vaše šance ovlivnit to, jak bude celá země Primark vnímat," uváděl jeden z inzerátů.

Některé značky se loni stáhly

Pandemie koronaviru a s ní spojená vládní opatření, kvůli kterým musela většina obchodů v Česku zcela zavřít, na maloobchod výrazně dopadla. Kvůli ní i menší výstavbě obchodních center několik módních značek tuzemsko zcela opustilo. Mezi nimi například řetězec Forever 21 a Camaieu.

Na druhou stranu podle aktuální analýzy společnosti Cushman & Wakefield řada dalších značek v pandemii s expanzí vyčkávala, aby mohla vstoupit na trh po uklidnění situace.

Letošní první pololetí je tak dokonce ve vstupu značek na český trh nejsilnější za poslední tři roky - přibylo jich už celkem devět.

"Otevření Primarku v Praze je bezesporu nejvýznamnějším vstupem nové značky ze segmentu rodinné módy a doplňků na zdejší trh - nejen letos, ale za uplynulých téměř 20 let. Posledním podobně významným příchodem bylo otevření prodejny H&M v roce 2003, předtím např. značek Zara, C&A, Marks & Spencer či New Yorker," popisuje Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu z Cushman & Wakefield.

Zájem o koncept a zboží Primarku bude podle něj velký. "Češi mají o značce velice dobré povědomí, mnoho jich vyjíždí za nákupy jejího zboží do okolních zahraničních měst. Dá se tedy předpokládat veliký zájem zákazníků z celé České republiky, kteří za nákupy do Primarku do Prahy pojedou nebo si při návštěvě Prahy nenechají tuto příležitost a zážitek ujít," dodává Kotrbáček.

 

Právě se děje

Další zprávy