Stejná cena, méně zboží. Našli jsme triky výrobců, projděte si jejich přehled

Klikněte pro vstup do přehledu.
Plechovka Sládkova limonáda měla letos v květnu objem 500 ml, v červnu už jen 400 ml. "Ke změně jsme přistoupili na základě reakcí spotřebitelů, kteří volali po menším praktičtějším balení za výhodnější cenu," říká PR manažerka pivovarů Staropramen Denisa Mylbachrová. Výrobce doporučil prodejcům snížit koncovou cenu. "Pokud se lidé setkávají s novým balením dokonce za vyšší cenu, není to správně, ale bohužel je to výsledkem cenové politiky daného obchodníka," dodává.
Deodorant Old Spice Original se zmenšil téměř o čtvrtinu. Ještě v roce 2015 měl 65 ml, dnes už jen 50 ml. Za menším objemem stojí podle výrobce "externí faktory", konkrétně růst nákladů na produkci, čemuž se musí přizpůsobit i cena. "Cenovou politiku přizpůsobujeme různě. Některým výrobkům přímo zvýšíme cenu, aniž bychom měnili objem, ale zde jsme nechali cenu a snížili objem," říká Elena Bulgaková z Procter&Gamble. Spotřebitelé podle ní reagují na změnu ceny různě. Někteří preferují, když se jejich útraty za pravidelné nákupy nezvýší, a raději akceptují menší výrobek.
Jar se zmenšil letos v létě. Původní litrové balení má dnes 900 ml a původní půllitrová lahev má nyní o 50 ml méně. Výrobce (Procter&Gamble) zdůvodnil změnu lepší recepturou, která vytvoří větší množství pěny a umyje tak stejný počet špinavého nádobí.
Objem nanuků Magnum Double Chocolate, Caramel nebo Peanut Butter se letos v létě snížil o pětinu – ze 110 ml na 88 ml. Cena zůstala stejná. "U výrobku Magnum Double Chocolate jsme zvýšili obsah čokolády, původně kakaový krém je nyní čokoládový," vysvětluje mluvčí společnosti Unilever Veronika Kůšiková, proč se jednotková cena zvýšila. Zobrazit 39 fotografií
Foto: Iva Špačková
Iva Špačková Iva Špačková
22. 11. 2016 7:00
Výrobci potravin i jiného zboží zmenšili balení, ale prodávají ho za stejnou, nebo dokonce vyšší cenu než dříve. Přečtěte si, jak změnu vysvětlují. Někteří přiznali, že potřebovali ušetřit a nechtěli zdražovat. Některé firmy to ale vysvětlují třeba snahou o "zodpovědnou konzumaci". Nebo v obchodech nabízejí několik variant a lidem se jednotlivé druhy pletou.
 

Právě se děje

Další zprávy