Slevy jsou pro Čechy znamením jistoty. I když utrácejí víc, musí mít pocit, že šetří

Iva Špačková Iva Špačková
23. 4. 2019 6:03
Češi jsou šetřílkové, alespoň v mysli. Ačkoliv se jim daří stále lépe a sami svou finanční situaci hodnotí nejoptimističtěji za více než dvacet let, přesto musí mít při návštěvě prodejny pocit, že nakoupili výhodně, ač chtějí kvalitnější zboží než dříve. Ukazuje to výzkum agentury GfK pro Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR. Čísla dokazují, že ačkoliv jsou nákupy v akci atraktivní pro všechny Evropany, Češi je milují o poznání více. Podívejte se, čemu se musí tuzemské řetězce přizpůsobit, aby uspokojily své zákazníky.
Foto: SOCR ČR, GfK

Češi si libují ve slevách

Mapa ukazuje, že nákupy v akci jsou atraktivní pro zákazníky z většiny zemí střední a východní Evropy. Průměrný objem nákupů ve slevách dosahuje nejčastěji od sedmi do čtyřiceti procent.

V Česku, jako jediné zemi, přesahuje polovinu, konkrétně 52 procent, což je o jeden procentní bod více než před rokem. Data vycházejí z čísel pro balené rychloobrátkové zboží.

 

Právě se děje

Další zprávy