reklama
 
 

PPL začne doručovat balíky z e-shopů i v sobotu, přibývá také výdejních míst

20. 10. 2015 10:25
Společnost, která je po České poště druhým největším doručovatelem zboží z e-shopů do domácností, představila plány na dalších pět let. Během několika dnů rozšíří doručování na sobotu, výhledově zřejmě i na neděli. Roste také síť výdejních míst, firma chystá i alternativní způsoby doručení.

Praha – Společnost PPL, po České poště druhý největší doručovatel zboží z e-shopů do domácností, začne na přelomu října a listopadu se sobotním doručováním. "V budoucnu začneme dodávat zásilky pravděpodobně i v neděli, sedm dní v týdnu doručuje například Amazon," říká šéf PPL Pavel Horák, který dnes představil další plány firmy.

Horák očekává, že tento byznys v Česku dál prudce poroste. "V Německu se doručí 12 balíků na osobu ročně, v Česku jsou to zatím dva," připomíná.

Doručovat pouze na adresy zákazníků ale bude s rostoucím počtem zásilek stále problematičtější. Aby se maximálně snížilo riziko, že firma musí zásilku doručovat dvakrát, například kvůli nezastižení adresáta, chce PPL během dalších pěti let rozšířit možnosti alternativního doručení − například k sousedům, na odběrné místo nebo na takzvané safe place, tedy bezpečné místo (příjemce si určí, že to může být například restaurace, posilovna a podobně).

PPL rozšiřuje síť míst, kde si lze balíky vyzvedávat. Jde například o trafiky a obchody. V současnosti má 700 těchto ParcelShopů, ještě do konce letošního roku má přibýt dalších sto, výhledově jich mají fungovat dva tisíce. Firma také zvyšuje distribuční kapacity o nové sklady. Do budoucna plánuje využívat také balíkomaty a balíkové schránky.

Do roku 2020 chce PPL zavést doručování dvakrát denně, takže zásilky z e-shopů půjde doručit ještě v den objednávky. Zjednodušeně řečeno: Zatímco nyní se v noci svezou zásilky z celé republiky a ráno je jednotlivé vozy rozvážejí k adresátům, nově budou tyto svozy a rozvozy dva během dne. Depa i vozy tak budou lépe využity, čímž chce firma ještě snížit své náklady a udržet si svou ziskovost. Čistý zisk se pohybuje kolem 10 procent tržeb, údaj za loňský rok ale firma zatím nezveřejnila. Uvedla pouze, že tržby vzrostly o pět procent na 2,23 miliardy korun.

Pavel Horák je jedním ze zakladatelů společnosti PPL. Ta vznikla před 20 lety jako svazek sedmi krajských dopravců. Horák v roce 2004 vykoupil podíly spoluvlastníků, skupinu ovládl a sjednotil pod jednu firmu. Hledal ale partnera pro lepší propojení s Evropou i kvůli nutným investicím spojeným s novým byznysem doručování zásilek z e-shopů.

Firmu nakonec prodal v roce 2006 skupině DHL, ve stejném roce začala PPL doručovat zásilky z e-shopů na soukromé adresy. Horák měl firmu řídit tři roky, jeho smlouva je ale stále prodlužována.

Konkurence na trhu se podle Horáka zvyšuje a s tím klesá i dosahovaná marže. V Česku působí hned několik nadnárodních firem, jako jsou například DPD, Geis, GLS či TNT, které se snaží získat větší podíl na trhu. Stranou ale nestojí ani české společnosti jako In Time či Top Trans.

autoři: Roman Šitner, Ekonomika | 20. 10. 2015 10:25

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama