Praha - Téměř polovina lidí zvažuje v budoucnu koupi padělaného zboží, ačkoliv jeho kvalitu převážně hodnotí jako průměrnou až nízkou. Ukázal to listopadový průzkum agentury GfK na vzorku 1300 respondentů v České republice a na Slovensku.
Výrazně odmítavý postoj má vůči napodobeninám značkových výrobků jen zhruba třetina Čechů a Slováků.
Většině lidí by nevadilo mít na sobě něco "nepravého" za předpokladu, že by o tom okolí nevědělo. Mezi falzifikáty jsou nejpopulárnější značky sportovního oblečení a výrobky od známých světových návrhářů.
„Každý druhý Slovák a více než třetina Čechů zná někoho ze svého okolí, kdo má napodobeninu značkového zboží. U svých známých se lidé nejčastěji setkávají s napodobeninami sportovních značek a výrobků kopírujících známé designérské značky," říká Khaled El Tohami ze společnosti GfK.
Nejčastěji jde podle něj o "falešná" trička a svetry, s odstupem následují imitace kabelek, džínů a tenisek.
Téměř polovina lidí v průzkumu uvedla, že si pravděpodobně někdy obohatí svůj šatník o nějakou imitaci značkového výrobku. Třetina lidí nákup takového zboží odmítá, častěji jde o muže a osoby s vyššími platy, kteří si mohou dovolit zakoupit značkové oblečení.