Praha - Fastfoodový řetězec KFC začíná od úterý 17. dubna nabízet snídaně po celé České republice. Po jedenácti letech tak s ranním menu následuje svého rivala McDonald´s, který prodává snídaně do půl jedenácté dopoledne. Snídaně už nabízí také síť Bageterie Boulevard a testují je Burger King či Ugo.
KFC reaguje na trend ukazující, že roste počet lidí snídajících mimo domov. Podle výzkumu MML-TGI, kterého se ve druhé polovině loňského roku účastnilo 3750 lidí, už téměř třetina Čechů nesnídá doma. Do práce si snídani nosí 21 procent lidí a šest procent se na ni zastaví cestou.
Přesně na poslední skupinu potenciálních zákazníků se chce řetězec zaměřit. Navíc chce oslovit ty, kteří si zajdou posnídat ven o víkendu.
Řetězec KFC, který patří stejně jako Burger King, Starbucks i Pizza Hut do skupiny AmRest, začal snídaně nedávno plošně nabízet v Maďarsku a Polsku. V obou zemích sklízí snídaňová nabídka velký úspěch, tvrdí firma.
V České republice bude nabídka podobná - tedy složená ze slaných i sladkých variant (například lívance). Navíc si lidé mohou objednat takzvaný snídaňový talíř, což jsou volská oka s kuřecími stripsy a oblohou. Vedle Pepsi, vody či čaje a kávy je v nabídce nově i čerstvý pomerančový džus.
Pět let testování
KFC si snídaně testuje v jednotlivých restauracích už od května 2013, k masovému rozšíření (do 83 z 85 poboček) se ale odhodlal až nyní.
"Snídaně byly velmi kladně přijímány, proto jsme se nyní rozhodli zavést ranní menu plošně. Nabídka bude nejprve k dispozici pouze na restauracích a časem zvážíme, zda ji zavedeme i do služby KFC Rozvoz," říká Libor Hubík, šéf řetězce pro Česko a Rakousko.
Konkurenční McDonald´s nabízí snídaně už od roku 2007. "Naše vajíčkové snídaně z českých podestýlkových chovů jsou velmi úspěšným produktem, zájem o ně se každoročně zvyšuje," říká mluvčí řetězce Zuzana Svobodová.
Bageterie Boulevard, Burger King a Ugo
Snídaně nabízí také síť Bageterie Boulevard. Lidi spěchající ráno z domova se snaží - zatím v pilotním programu - podchytit i Burger King a Ugo.
"Snídaně v Burger Kingu jsou v testovací fázi, nabízí je většina restaurací, ale zatím nejsou zavedené plošně. Aktuálně mapujeme výsledky a poté zvážíme případné rozšíření," upřesňuje současný stav Tereza Vachová ze společnosti AmRest.
Ugo zavedlo snídaně už loni ve třech svých "salateriích" - v pražském Karlíně, v pražské Vodičkově ulici a v ostravské Nové Karolíně. A protože zájem o teplé snídaně je už několik měsíců stabilní, zvažuje společnost jejich rozšíření do dalších míst.
"Ukončujeme testovací režim, kde zkoušíme zájem zákazníků o tento produkt, provozní náročnost a ladíme jejich recepturu. V následujících měsících představíme novou nabídku a rozšíříme snídaně na více provozoven," říká Stanislav Pekárek, marketingový ředitel Ugo.
Zájem o snídaně podle něj zvyšuje tržby provozovny především mezi devátou a půl jedenáctou dopoledne, kdy je jinak v restauraci klidněji. "V této době rostou tržby díky snídaním o desítky procent," vysvětluje Pekárek.
Zajímavé podle něj také je, že zatímco v jedné provozovně dávají zákazníci přednost slaným variantám menu (vaječná frittata a grilované avokádo s vejcem), jinde si mnohem častěji objednávají naopak sladké položky (ovesné bowle a matcha palačinky).