Praha – Neoblíbenějším nákupním místem potravin je pro 24 procent obyvatel Kaufland. Následují Lidl (16 procent), Globus (12 procent), Tesco (11 procenta) a Albert (10 procent). Alespoň podle průzkumu agentury STEM/MARK, který uskutečnila na reprezentativním vzorku čtyř tisíc obyvatel České republiky v rámci marketingového projektu Volba spotřebitele.
Do první desítky se vešly ještě řetězce Penny (osm procent), Billa (šest procent), Interspar (čtyři procenta), Coop (tři procenta) a Hruška (dvě procenta), jedenácté je Makro (jedno procento). Tři procenta lidí uvedla jako své nejoblíbenější nákupní místo jinou, výše neuvedenou značku.
Kaufland je pro tuzemské obyvatele také hlavním nákupním místem potravin a drogerie – preferuje ho 24 procent obyvatel. Následují řetězce Albert (14 procent), Lidl (13 procent), Tesco a Penny (shodně 12 procent), Billa (sedm procent), Globus (pět procent), Coop (čtyři procenta) a Interspar (tři procenta).
Postavení v první pětce si v posledních čtyřech letech zlepšuje Lidl – v roce 2011 jej preferovalo devět procent respondentů, postupně se jejich podíl zvyšoval až na letošních 13 procent. Opačným směrem míří Tesco – z devatenácti procent v roce 2011 k letošním dvanácti procentům.