Jen zlomek uživatelů internetu ještě nenakoupil online

Ekonomika Ekonomika
8. 4. 2014 18:00
Největší skupina internetové populace – 31 procent – v průzkumu uvedla, že nakupuje online alespoň jednou měsíčně.
ilustrační foto
ilustrační foto | Foto: Thinkstock

Praha – Pouze tři procenta aktivní internetové populace ještě nikdy nenakoupila online. Vyplývá to z průzkumu společnosti MediaResearch pro Asociaci pro elektronickou komerci (APEK). Do aktivní internetové populace počítá osoby, které se připojily alespoň jedenkrát za měsíc.

Naopak alespoň jednou týdně nakupuje online šest procent populace, dalších deset procent pak alespoň jednou za čtrnáct dní. Největší skupina lidí – 31 procent – v průzkumu uvedla, že nakupuje alespoň jednou měsíčně. Sedm procent internetové populace nakupuje méně často než jednou za rok.

Maloobchodní tržby na internetu loni podle APEK překročily objem 58 miliard korun, což je o 16 procent více než v předchozím roce.

Nejvíce respondentů utratilo za poslední rok částku od pěti do deseti tisíc korun. Nejběžnější částka utracená při jednom nákupu je 501 až 1000 korun, a to u třetiny dotazovaných, pouze o procento méně utratí při jednom nákupu 1001 až 2000 korun. Nejméně utrácí věková skupina od 15 do 24 let.

Většina zákazníků internetových obchodů je spokojena s kvalitou služeb poskytnutých při online nákupech – 34 procent má ty nejlepší zkušenosti, 65 procent spíše dobré zkušenosti. Pouze jedno procento má zkušenosti spíše špatné.

 

Právě se děje

Další zprávy