"Jde o naši první kolekci, která jako hlavní motiv využívá oficiální logo Ikey. K oblečení a doplňkům přistupujeme podobně jako k bytovému zařízení. Důležitá je jednoduchost a každodenní funkčnost. Druhým motivem je čárový kód, který zas odkazuje na náš bestseller, knihovnu BILLY," vysvětluje Karl Doctor, manažer prodeje pro Ikea Česká republika, Maďarsko a Slovensko.
Mezi výrobky budou i lahve na vodu nebo speciální tašky. Kolekci vyvinula firma v Japonsku ve spolupráci se švédskou centrálou. V Japonsku byla uvedena na trh už v polovině loňského roku.
Vlastní kolekci oblečení s výrazným korporátním logem nabídl loni svým zákazníkům například řetězec Lidl. Sám přitom přiznal, že ji vnímá ironicky. Zájem o ni ale řetězec překvapil, a kvůli zájmu přistoupil k dalším dodávkám.
Podle expertů se zákazníci díky limitovaným edicím cítí výjimečnější. "Speciální sběratelské edice jsou běžné u celé řady výrobků od náramkových hodinek po automobily. Lidé mají limitované edice velice rádi, protože díky nim mohou vystoupit z davu a cítit se jedinečně," vysvětluje ekonom společnosti BH Securities Štěpán Křeček.
Na sběratelství raritních předmětů lze rovněž podle ekonomů dobře vydělat, je však nutné správně odhadnout, jak se bude vyvíjet cena sbíraných předmětů.
Například v případě Lidlu se loni některé limitované kousky, jako třeba obuv, prodávaly na bazarech za mnohonásobně vyšší ceny.