Sběratelé rarit zbystřili, Ikea nabídne limitovanou módní kolekci oblečení i doplňků

Pavla Adamcová Pavla Adamcová
Aktualizováno 28. 6. 2021 15:01
Tričko, mikina či taška. Nábytkářský gigant Ikea přichází na český trh s limitovanou kolekcí oblečení a doplňků, na pultech obchodních domů a v e-shopu se objeví ve čtvrtek. Informovala o tom společnost ve svém tiskovém prohlášení. Podobné limitované edice se přitom u Čechů často těší oblibě. Úspěch u zákazníků sklidila například loňská omezená nabídka oblečení německého řetězce Lidl.
Limitovaná módní kolekce Ikey.
Limitovaná módní kolekce Ikey. | Foto: Ikea

"Jde o naši první kolekci, která jako hlavní motiv využívá oficiální logo Ikey. K oblečení a doplňkům přistupujeme podobně jako k bytovému zařízení. Důležitá je jednoduchost a každodenní funkčnost. Druhým motivem je čárový kód, který zas odkazuje na náš bestseller, knihovnu BILLY," vysvětluje Karl Doctor, manažer prodeje pro Ikea Česká republika, Maďarsko a Slovensko.

Mezi výrobky budou i lahve na vodu nebo speciální tašky. Kolekci vyvinula firma v Japonsku ve spolupráci se švédskou centrálou. V Japonsku byla uvedena na trh už v polovině loňského roku.

Vlastní kolekci oblečení s výrazným korporátním logem nabídl loni svým zákazníkům například řetězec Lidl. Sám přitom přiznal, že ji vnímá ironicky. Zájem o ni ale řetězec překvapil, a kvůli zájmu přistoupil k dalším dodávkám.

Podle expertů se zákazníci díky limitovaným edicím cítí výjimečnější. "Speciální sběratelské edice jsou běžné u celé řady výrobků od náramkových hodinek po automobily. Lidé mají limitované edice velice rádi, protože díky nim mohou vystoupit z davu a cítit se jedinečně," vysvětluje ekonom společnosti BH Securities Štěpán Křeček.

Na sběratelství raritních předmětů lze rovněž podle ekonomů dobře vydělat, je však nutné správně odhadnout, jak se bude vyvíjet cena sbíraných předmětů. 

Například v případě Lidlu se loni některé limitované kousky, jako třeba obuv, prodávaly na bazarech za mnohonásobně vyšší ceny.

 

Právě se děje

Další zprávy