Iva Špačková
9. 2. 2018 8:07
Experti na obchod hledali v tomto týdnu v Praze odpověď na to, jak najít rovnováhu na trhu v době, kdy do všech činností pronikají chytré technologie, ale zákazník chce cítit lidský přístup k jeho potřebám. V přednáškových sálech Retail Summitu o tom hovořili moudří lidé, v předsálí se snažily zaujmout hostesky firemních stánků. Jejich stolky s kávou, brambůrky či sýry lákaly podobné množství návštěvníků jako stolky s high-tech produkty.
Širší analýza
Základní data se pak dají propojit s dalšími údaji - například o vývoji celkových či průměrných tržeb, podílu uskutečněných nákupů vůči celkové návštěvnosti obchodu, velikosti marží či slev.
Údaje z jedné prodejny lze porovnávat s daty v jiných lokalitách. Systém umí data také očistit od návštěvníků, kteří pro něj nejsou klíčoví (například malých dětí, které žádné nákupy neuskuteční).
To vše opět slouží obchodníkovi k lepšímu plánovaní nabídky i směn obsluhujícího personálu.