Pavla Adamcová
29. 9. 2019 20:00
Erotické zboží, spotřební elektronika, knihy, hudba a film - tento druh zboží Češi nakupují raději na internetu. Naopak potraviny, drogerie a léky nakupují převážně v kamenných prodejnách. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu společnosti Acomware s agenturou Ipsos a Vysokou školou ekonomickou mezi 1016 respondenty.
V módě na internetu vede řetězec H&M
Oblečení si pořizuje po internetu až 77 procent Čechů, z toho 66 procent jen jednou za pár měsíců nebo méně častěji.
V on-line nákupech vede řetězec H&M, který má v Česku rovněž rozsáhlou síť kamenných obchodů. Nakupuje tam čtvrtina respondentů. Trojlístek e-commerce hráčů - ZOOT, About you a Zalando - přiměl k nákupu dohromady 39 procent zákazníků.