V Ordiczech se minulý týden stal jednatelem Miroslav Kolář, který vystupuje ve vedení několika firem působících na trhu s módou, vyplývá z obchodního rejstříku.
Forbes na konci května uvedl, že podle jeho zdrojů Orsay jedná o prodeji svých obchodů v ČR a na Slovensku. V případě, že by se to nepodařilo, firma by vstoupila do insolvence a prodejny zavřela. Na prodej českých poboček byl čas do konce června, uvedl Forbes.
Na českém webu Orsay je uvedeno 54 obchodů v tuzemsku, kde mohou lidé také vrátit zboží dříve zakoupené na e-shopu značky. V některých pobočkách podle zjištění ČTK visí inzeráty na volná místa asistentů prodeje.
Společnost Ordiczech skončila předloni kvůli pandemii koronaviru a nucenému uzavření obchodů ve ztrátě asi 117 milionů korun, přitom vykázala tržby zhruba 720 milionů korun, vyplývá z poslední zveřejněné výroční zprávy. Kolář se stal jednatelem k 13. červnu. Je mimo jiné členem představenstva skupiny CS Apparel Group, která na českém trhu zastupuje americké značky Gap a Under Armour, patří pod ní i česká značka oděvů Sam 73.
Spoluvlastníkem skupiny je slovenská investiční společnost Across, která prostřednictvím firmy Across e-commerce letos začátkem roku koupila většinový podíl ve skupině Digital People, sjednocující e-shopy Zoot, Different, Urban Store a Bibloo. ČTK obě strany ohledně budoucnosti značky Orsay v ČR oslovila, odpověď zatím nezískala.
Prodejny v tuzemsku loni uzavřela například francouzská oděvní síť Promod, předloni skončila francouzská značka Camaieu. Tu pod sebe ale získala skupina Digital People a prostřednictvím e-shopů Zoot a Bibloo její oblečení prodává ve 12 evropských zemích. Na Zootu se velmi rychle dostala mezi nejoblíbenější značky, uvedl již dříve výkonný ředitel internetového obchodu Milan Polák.