Datart zdvojnásobí počet obchodů, padesát prodejen Euronics změní značku

ČTK ČTK
24. 7. 2018 9:50
Postupné přejmenování vybraných prodejen Euronics na Datart začne v srpnu. Obě sítě mají od loňska společného vlastníka.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Datart

Praha - Zhruba 50 prodejen s elektronikou Euronics se přemění do konce roku na Datart. Značka tak zdvojnásobí počet svých obchodů v ČR a na Slovensku na více než 110. Uvedla to společnost HP Tronic, která obě značky od loňska vlastní.

Maloobchodní řetězec Datart má nyní 57 prodejen se sedmi kuchyňskými studii, z nichž 42 je v ČR a 15 na Slovensku. HP Tronic v Česku provozuje 67 prodejen Euronics. Postupné přejmenování vybraných prodejen Euronics na Datart začne v srpnu.

"Do konce roku 2018 budeme mít v ČR téměř 100 prodejen a v příštím roce plánujeme další expanzi. Vytvoříme tak nejhustší síť elektro prodejen u nás," uvedl generální ředitel skupiny Daniel Večeřa.

Obrat skupiny HP Tronic byl loni 15 miliard korun a zisk 81,6 milionu korun. Nyní skupina zaměstnává 2900 pracovníků. HP Tronic se k 1. srpnu stane nástupnickou organizací obou do té doby samostatně fungujících společností.

Finálním spojením vznikne na českém a slovenském trhu síť prodejen, které každý rok navštíví více než 22 milionů zákazníků. Zlínská společnost HP Tronic je zároveň provozovatelem e-shopu Kasa.cz či majitelem společnosti ETA.

Tržby obchodů s elektronikou Datart stouply ve finančním roce 2016/2017 o pět procent na 5,7 miliardy korun. Zisk klesl na deset milionů z 27 milionů v předchozím účetním období.

Prodej technického spotřebního zboží v Česku loni vzrostl o 5,8 procenta na 79 miliard korun. Nejvyšší nárůst zaznamenaly mobilní telefony a další telekomunikační technika, jejichž prodeje stouply na konci roku o 16 procent a za celý rok o 13,4 procenta, ukazují data průzkumu GfK Temax. Největší tuzemský internetový prodejce Alza.cz loni zvýšil tržby na téměř 21 miliard korun.

 

Právě se děje

před 26 minutami

Dámský gambit na Netflixu vidělo 62 milionů lidí, v Česku je druhý

Minisérii z šachového prostředí Dámský gambit, ve které hlavní roli ztvárnila Anya Taylor-Joyová, na platformě Netflix vidělo 62 milionů lidí. Firma čísla sledovanosti obvykle nezveřejňuje, činí tak jen v případě mimořádných úspěchů. Netflix zveřejnil 23. října všech sedm dílů Dámského gambitu, které od té doby patří do desítky nejsledovanějších pořadů v USA, Velké Británii, Argentině nebo Izraeli. Momentálně je minisérie druhou nejžádanější položkou Netflixu v Česku, hned za čtvrtou řadou seriálu Koruna.

Podle Netflixu dále Dámský gambit obecně posílil zájem o šachy. Hledání tohoto slova na Googlu stouplo dvojnásobně, uživatelé serveru eBay.com dvakrát častěji hledají předměty související s šachami a webu Chess.com se pětinásobně zvýšil počet zaregistrovaných uživatelů.

Další zprávy