"Slavíme Black Friday, svátek všech slev." Obchodníci opět oprašují staré známé triky

Ekonomika on ČTK Ekonomika, on, ČTK
23. 11. 2018 10:11
Už i v Česku velice úspěšná prodejní akce Black Friday nemusí být nejšťastnější způsob, jak nakoupit ve slevě například dárky na Vánoce. Spousta prodejců totiž používá jednoduché triky, jak se slevou kouzlit.

Na slevu se dá i zapomenout

Tesco - ilustrační foto
Tesco - ilustrační foto | Foto: Reuters

Další trik, před kterým by se měli mít zákazníci na pozoru, se týká spíše kamenných prodejen. Jedná se o rozdílnou cenu v regále obchodu a u kasy.

V loňském roce dostal například řetězec Tesco pokutu 1 700 000 korun. Souhrnná sankce padla za 39 kontrol v Plzeňském a Karlovarském kraji. Nejzávažnějším přestupkem bylo podle ČOI nesprávné účtování s celkovým rozdílem 978 korun v neprospěch zákazníka (nejde však o jeden případ, ale o součet pochybení při 27 kontrolách).

Dále prodejna mimo jiné nenabízela akční zboží avizované v letáku, přestože akce už podle data probíhala. Při 22 kontrolách nebyly výrobky označeny "cenou platnou v okamžiku nabídky".

ČOI pak popisuje další typický příklad. V elektru ve Velkém Meziříčí nabízeli jako "Top produkt" v rámci reklamní akce "Black Friday" žehličku Philips. Avizovaná cena byla 1 799 korun, skutečně účtovaná však 2 499 korun. S prodejnou zahájili správní řízení.

 

Právě se děje

Další zprávy