Zelený z dTestu mluví například o kampani obchodu s elektronikou Czc.cz, který před rokem v metru vyvěsil plakáty s početní chybou. Prodejce zde nabízel sluchátka Niceboy Hive za 1 190 korun. Pokud ovšem původní cenu 1 780 korun snížíme o deklarovaných 45 procent, vyjde nám 979 korun. Částka 1 190 je snížena z původní ceny o 33 procent.
Největší hráč na trhu s elektronikou Alza.cz v letáku při loňském Black Friday zase chybně inzeroval dva z pěti výrobků hned na úvodní stránce. A to dokonce opačně, než by zákazník čekal. U telefonu Samsung Galaxy S8 avizovala Alza 20% slevu. Pokud však původně stál 29 690 Kč, tak při nově inzerované ceně 21 690 Kč musel být zlevněn dokonce o 27 procent. E-shop se tak v očích zákazníků sám mírně poškodil.
"V Alze naceňování produktů podléhá přísné kontrole a nákupčí k němu využívají také interní automatické systémy. Vycházíme přitom zpravidla z doporučených cen výrobců. Víme, že zákazníci ceny monitorují, rozhodně není v našem zájmu se slevami jakkoliv manipulovat. Chceme, aby byl zákazník s naší nabídkou maximálně spokojen a dokázal si vybrat," říká tisková mluvčí Alzy Patricie Šedivá.
Redakce od Alzy dostala také ukázky zlevněných výrobků. Ty byly z části již během čtvrtka, tedy předvečer oficiálního Black Friday, vyprodané.