Dvě generace spolu soupeří na jednom pracovním trhu. Jste spíš mileniál nebo “ixko”?

Kateřina Hovorková Kateřina Hovorková
18. 12. 2018 6:11
Za pár let si generace X a Y rovnocenně rozdělí 70 procent pracovního trhu. V boji o zaměstnance budou mít výhodu firmy, které dokážou obě skupiny zaujmout. Každá chce totiž něco diametrálně odlišného.
Foto: Shutterstock.com

Šéf má být kolega. Ne, šéf má být autorita.

Obě generace to vidí v jedné věci stejně: Šéf má být fér a má komunikovat s podřízenými otevřeně.

Generace X: vnímá nadřízené jako autoritu, protože postup po kariérním žebříčku vidí jako dlouhou cestu dlážděnou tvrdou prací a spojenou se zkušenostmi a odborností. Jelikož sami na vyšších pozicích vyžadují respekt svých podřízených, nemají problém s respektováním nadřízených a pevné firemní hierarchie.

Mileniálové: vnímají své šéfy naopak jako kolegy, chtějí od nich rovnocenný přístup. "Sice k nim mohou vzhlížet, ale spíše jako k mentorům a inspiraci než jako k autoritám na piedestalu," míní Jiří Jemelka.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 22 minutami

Ve druhém čtvrtletí porušily zákon téměř čtyři pětiny kontrolovaných e-shopů

Téměř čtyři pětiny internetových obchodů, které v letošním druhém čtvrtletí zkontrolovala Česká obchodní inspekce (ČOI), porušily zákon. Pochybení se nejčastěji týkala práv spotřebitelů a především toho, že provozovatelé e-shopů neposkytli zákazníkům informace ohledně reklamace a mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Inspekce o tom v pondělí informovala v tiskové zprávě, kde současně připomněla, že vzhledem k epidemii nemoci covid-19 zájem o nákupy přes internet vzrostl. Za zjištěné nedostatky ČOI uložila firmám ve sledovaném období 452 pokut za 2,64 milionu korun.

"Výsledky kontrol potvrdily, že v oblasti internetového prodeje dochází stále k vysokému počtu porušování práv spotřebitelů," uvedl ředitel ČOI Mojmír Bezecný.

Zdroj: ČTK
před 33 minutami

Velké technologické podniky letos rekordním tempem nakupují menší rivaly

Velké technologické společnosti letos rekordním tempem nakupují menší konkurenty. Informoval o tom britský ekonomický list Financial Times (FT). Technologické firmy podle údajů společnosti Refinitiv na převzetí svých potenciálních konkurentů v hodnotě méně než jedné miliardy dolarů od začátku roku vynaložily minimálně 264 miliard dolarů (5,7 bilionu Kč). To představuje dvojnásobek předchozího rekordu z roku 2000.

Od začátku letošního roku technologické společnosti podle FT podepsaly rekordních 9222 smluv o převzetí podniků v hodnotě méně než jedné miliardy dolarů u každého z nich. Vlna akvizic přichází v době, kdy se na velké technologické podniky soustředí čím dál větší pozornost ze strany regulátorů i politiků. Firmy jako Apple, Facebook, Google, Amazon a Microsoft se stávají terčem obvinění, že svými podnikatelskými praktikami omezují hospodářskou soutěž a poškozují spotřebitele, píše britský list.

Zdroj: ČTK
Další zprávy