Kateřina Hovorková
18. 12. 2018 6:11
Za pár let si generace X a Y rovnocenně rozdělí 70 procent pracovního trhu. V boji o zaměstnance budou mít výhodu firmy, které dokážou obě skupiny zaujmout. Každá chce totiž něco diametrálně odlišného.
Hodnocení? Chválit, chválit, chválit
Pro obě generace je důležité hodnocení jejich práce a ještě lépe chvála. A možnosti kariérního postupu.
Generace X: V jejich věku už za sebou pravděpodobně nějakou kariéru mají, vědí, co jim jde a co méně, takže žádné skokové povyšování až tak neočekávají. Chválit samozřejmě chtějí, ale jsou v hodnocení trpělivější.
Mileniálové: V průzkumech spokojenosti si čeští zaměstnanci často stěžují na nedostatek uznání. "Minulé generace se s tím víceméně smířily, ale od mileniálů to nečekejte. Mileniálové si nestěžují, mileniálové bez zpětné vazby rovnou odcházejí. Chtějí vědět každý den, jak si vedou, s čím je vedoucí spokojen a v čem se mají dále rozvíjet. V tomto ohledu dokážou být sami k sobě velmi nároční a dobrý vedoucí toho umí využít k podpoře jejich růstu," říká Iva Berná ze společnosti DMC management consulting.
Vyžadují nejlépe kontinuální a častou zpětnou vazbu, přičemž nejlépe formou dialogu z očí do očí. Chtějí informace o možnostech svého kariérního růstu hned od začátku a věří, že mohou rychle postoupit, pokud přijdou se skvělým nápadem či budou pracovat nad očekávání dobře. Zajímavé je, že 93 % mileniálů je ochotno investovat svůj čas nebo peníze do svého dalšího vzdělávání. Nejvíce ze všech generací posledních mnoha desítek let.