Už i řada lidí v tuzemsku využívá k rezervaci ubytování o dovolené internetové rezervační portály, jako je Hotels.com, Booking.com nebo Trivago. Zrušení rezervace přitom může pro peněženku klientů znamenat překvapení, a to jak pozitivní, tak negativní. Avšak překvapení funguje i naopak - hodnocení spokojenosti klientů totiž ovlivňuje víc věcí, než se zdá. Tři příběhy objasní, na co si dát pozor.
O deset procent nižší příjem
Finanční dopad může mít rezervace přes ubytovací server nejenom na účty klientů. Málo se totiž ví, že může přímo ovlivňovat také příjmy zaměstnanců hotelu či penzionu. Ubytovací portály si zakládají na tom, že klienti mají možnost využité služby hodnotit, a většina z nich takovou možnost využívá. Horší reference ovšem může šéf zařízení promítnout do mzdy zaměstnanců. Dělá to například jeden z největších českých hotelových řetězců Orea Hotels & Resorts.
"Mzda našich zaměstnanců má bonusovou složku, která činí 15 procent. Pět procent záleží na hodnocení nadřízeného a deset procent na spokojenosti hostů. Úspěch nebo neúspěch hotelnictví stojí na portálech typu Booking.com a TripAdvisor. Recenze hostů ovlivňují to, jak je provozovatel úspěšný. My máme jednoduchou rovnici - spokojený zaměstnanec se postará o spokojenost hosta a spokojený host doporučí jiné hosty a to je další zisk. Tedy zpětnou vazbu našich hostů bereme velmi vážně," uvedla pro Aktuálně.cz personální ředitelka společnosti Petra Slabá.
- O deset procent mzdy při špatném hodnocení přijdou ve špatně hodnoceném hotelu všichni zaměstnanci od těch řadových po management. Klíčová je dohodnutá výše indexu hodnocení, pod kterou nesmí číslo klesnout.