"Zvyšování cen, nekvalitní služby." Zásilkovna ukončila spolupráci s Českou poštou

ČTK ČTK
12. 1. 2021 21:00
Logistická firma Zásilkovna ukončila k 31. lednu spolupráci s Českou poštou. Důvodem ukončení spolupráce je dlouhodobá nespokojenost s kvalitou služeb České pošty a neustálé jednostranné zvyšování jejích cen. Oznámila to v úterý v tiskové zprávě. Pošta podle vyjádření pro ČTK předpokládala, že jednání o cenách budou pokračovat.
Foto: Zásilkovna

Zásilkovna zajišťovala pro Českou poštu službu takzvané první míle. Internetové obchody tak mohly podávat zásilky určené pro doručení Českou poštou na kterémkoliv výdejním místě Zásilkovny v Česku a Zásilkovna poté tyto zásilky předávala poště v jejích hlavních třídicích depech. V roce 2020 takto Zásilkovna České poště předala 600 000 zásilek.

"Je mi velmi líto, že Česká pošta nevnímala Zásilkovnu jako partnera, který jí dlouhodobě pomáhá a je vstřícný ke spolupráci stejně jako fungují státní a komerční firmy v oblasti logistiky v zahraničí. Pošta neustále zvyšovala ceny, které neodpovídaly objemu podaných zásilek a v důsledku tohoto pravidelného zdražování jsme se dostali do bodu, kdy jsme v podstatě na každé zásilce tratili. Česká pošta nám navíc sdělila, že od ledna 2021 dochází k dalšímu zdražení," uvedla ředitelka Zásilkovny Simona Kijonková.

Podle mluvčího pošty Matyáše Vitíka se obě firmy dohodly, že jednání, která nebyla dokončena, budou pokračovat v lednu. "Z dnešního veřejného vyjádření se Česká pošta dozvídá, že pravděpodobně žádná další jednání nebudou a Zásilkovna již o její služby nemá zájem. Jsme rádi, že jsme svojí silnou logistickou sítí mohli Zásilkovně pomoci v růstu. Ač už Zásilkovna nebude naším klientem, ale konkurentem, vážíme si naší dosavadní spolupráce a přejeme mnoho úspěchů v další celosvětové expanzi, kterou Zásilkovna deklarovala. Svým přístupem dokázala změnit návyky zákazníků a určitě se jí to bude dařit i bez podpory České pošty," dodal.

Analýza, kterou si Zásilkovna udělala po ukončení vánoční sezony, ukázala naprosto nevyhovující kvalitu služeb České pošty. Ze statistik podle ní vyplynulo, že pošta doručila v uplynulém roce 2020 v režimu následujícího dne po podání jen necelých 15 procent zásilek, které Zásilkovna předala České poště k přepravě na adresu. "Nespokojení zákazníci se pak právem obraceli na nás, což zásadním způsobem poškozovalo naši pověst spolehlivého a kvalitního logistického partnera. V rámci naší široké sítě výdejních míst jsme i v době před Vánoci oproti tomu doručovali do druhého dne 97 procent zásilek," dodala Kijonková.

Ukončení spolupráce s Českou poštou oznámila Zásilkovna všem svým partnerům a klientům. Ukončení podle ní nebude mít pro zákazníky poptávající službu doručení na adresu negativní důsledky.

Zásilkovna provozuje v Česku okolo 4000 výdejních míst. K přepravě zásilek využívá služby externích přepravců. Česká pošta provozuje 3200 pošt a síť 2000 specializovaných výdejen balíků Balíkovna.

TOP ženy Česka: Simona Kijonková, spolumajitelka Zásilkovna.cz

TOP ženy Česka: Simona Kijonková, spolumajitelka Zásilkovna.cz se stala vítězkou v kategorii Byznys - podnikatelka | Video: Aktuálně.cz
 

Právě se děje

před 27 minutami

Hackeři loni zdvojnásobili útoky na počítače českých uživatelů, nejčastěji kradli osobní data

Počet útoků škodlivých programů na PC českých uživatelů loni stoupl o 109 procent. Zatímco v prvních třech čtvrtletích množství detekovaných napadení klesalo, v posledním vzrostlo o 175 procent. Vyplývá to z údajů společnosti Kaspersky. Důvodem nárůstu je větší využití počítačů v domácnostech při omezeních kvůli koronaviru. Naopak množství útoků na mobilní zařízení kvůli nižšímu cestování lidí kleslo o třetinu.

Nejčastěji hackeři využívali útoky ke krádeži osobních údajů (phishing) nebo pro získání výkupného (ransomware). Zatímco počet phishingových útoků celoročně klesl zhruba o třetinu, vyděračské programy zaznamenaly nárůst detekcí o 1105 procent. Ve 3. a 4. čtvrtletí to bylo meziročně o zhruba 2000 procent více.

Zdroj: ČTK
Další zprávy