reklama
 
 

Účtenková loterie nečekala na Babiše. Český projekt dobývá svět, reklamu mu udělá tenisová hvězda

AKTUALIZOVÁNO 19. 6. 2017
V Česku nenápadně vyrostl projekt, který umožňuje vyhrát zpět hodnotu nákupu. Třeba i v hodnotě nového auta. Stačí, když lidé přihlásí účtenku a správně si tipnou výsledek sportovního utkání nebo jiné události. Firma RedCrox už působí v sedmi zemích světa a nyní míří do dalších.
Doporučujeme

Praha - Lidé jsou z podstaty hračičkové. Když už za něco utrácejí, tak proč to nerisknout a bez rizika nezkusit vyhrát zaplacené peníze zpět? Takto přemýšlela čtveřice zakladatelů české firmy RedCrox, když před čtyřmi lety společně spustili účtenkovou loterii kombinovanou s tipováním. Patřil k nim mimo jiné Stephen Flanagan, Ir žijící v Česku, nebo Roman Cabálek, vrcholný manažer tuzemského Microsoftu.

"Říkejme tomu jakkoliv, klidně účtenková loterie - i když ta naše se od té, kterou plánuje ministerstvo financí, podstatně liší. V našem projektu jde o legraci a přidanou hodnotu k nákupu. Tedy pozitiva na rozdíl od státem plánovaného udávání prodejců," říká Roman Cabálek, dnes obchodní ředitel společnosti RedCrox a hlavní propagátor stejnojmenného projektu.

Z pohledu spotřebitele se stačí zaregistrovat na stránce RedCrox.com, mobilem vyfotit nebo naskenovat účtenku (případně zadat kódy při elektronické platbě) a pak si zatipovat jako při sázení. Třeba kdo bude třetí na nejbližším golfovém turnaji, kdo dá jako první gól v určitém utkání, ve které minutě padne nebo kdo dostane jako první žlutou kartu. Nutno přiznat, že víc šancí mají momentálně muži, kteří sledují sport.

Zapojilo se 300 obchodníků

Hlavní výhrou je takzvaný cashback - hráč tedy může získat zpět 100 procent ceny svého nákupu. Z hlediska matematické pravděpodobnosti a nutného profitu firmy či obchodníků se jeví jako minimální poměr 1:20 - tedy pět lidí ze sta vítězí.

Minimální hodnota účtenky, kterou lze přihlásit do tipovací soutěže, musí být 200 korun. Všem vítězům pak proplácí plnou hodnotu účtenky firma, u níž hráč původně nakoupil. Společnost RedCrox jako organizátor pak žije z poplatku, který dostává od zúčastněných firem.

Dosud největší částku dostala Češka, která si koupila auto a účtenku pak vsadila na jméno koně, které se jí v dostihu nejvíce líbilo. Vyhrála a získala tak zpět hodnotu auta.

Na straně obchodníků má projekt už zhruba 300 partnerů z Česka i ze zahraničí - například Alza.cz, Dr. Max, Benu, Knihy Dobrovský, Okay, Dámejídlo.cz, Booking.com, Amazon, ZOOT, Kasa.cz, Sconto nábytek, Exim Tours, Baťa, Tescoma, IBEI nebo Allo Diamonds. Momentálně nejvíc účtenek ve hře pochází celosvětově od sítě Booking.com, v Česku od kupujících v Alza.cz.

Chtějí se prosadit v USA i Rusku

Z České republiky se firma postupně rozšířila do sedmi zemí světa, hráče má v sedmnácti státech. A jen letos vstupuje na dalších osm trhů: USA, Anglie, Irsko, Austrálie, Bulharsko, Polsko, Indie, Rusko. Na americkém trhu má firmu propagovat jedna z nejlepších současných tenistek světa, její jméno zveřejní během několika dnů.

Projekt letos podpořila úspěšná sbírka peněz z crowdfundingové kampaně. Firma, která dosud rostla hlavně ze soukromých úspor zakladatelů firmy, tak získala peníze na další rozvoj a posílení týmu. Dnes tvoří pražskou část firmy téměř dvacet lidí, vývojáře a programátory má na Blízkém východě. RedCrox chce nyní posílit hlavně ruskou pobočku, kde do začátku počítá s deseti lidmi.

Teprve teď, když firma připravila IT systém zvládající přechod z několika desítek tisíc uživatelů na stovky tisíc, se chystá na větší marketingovou ofenzivu. Loni se firma dostala ze ztrátového hospodaření do zisku, přesná čísla ale zatím nechce Cabálek zveřejnit.

"Zatím se pyšníme tím, že jsme do marketingu investovali jen asi 200 dolarů. Bez legrace. Ono se to totiž tak nějak šířilo tichou poštou od spokojených výherců. A víme to ze sociálních sítí, kde si to lidé navzájem doporučují. Například k nám patří dva lékárenské řetězce, a lidé si v diskusích sami říkají - tam nechoď, běž vedle, nahraj účtenku a vyhraješ jako já," popisuje Cabálek.

Soutěžní otázky mají také více než dosud cílit na ženy. Jde třeba o tipování vítězů různých televizních talentových soutěží, nebo datum sňatku celebrit, ale i třeba kolik sněhu bude na Štědrý den v Praze na Staroměstském náměstí. Ostatně ženy tvoří už nyní 47 procent registrovaných účastníků, ačkoliv by se to ze sportovního zaměření dosavadních otázek nezdálo.

Do budoucna chce firma vyrazit také na letní hudební festivaly. I proto, že většinu hráčů tvoří lidé ve věku mezi 24 až 36 lety.

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama