Účtenková loterie nečekala na Babiše. Český projekt dobývá svět, reklamu mu udělá tenisová hvězda

Lenka Petrášová
Aktualizováno 19. 6. 2017 15:28
V Česku nenápadně vyrostl projekt, který umožňuje vyhrát zpět hodnotu nákupu. Třeba i v hodnotě nového auta. Stačí, když lidé přihlásí účtenku a správně si tipnou výsledek sportovního utkání nebo jiné události. Firma RedCrox už působí v sedmi zemích světa a nyní míří do dalších.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: RedCrox

Praha - Lidé jsou z podstaty hračičkové. Když už za něco utrácejí, tak proč to nerisknout a bez rizika nezkusit vyhrát zaplacené peníze zpět? Takto přemýšlela čtveřice zakladatelů české firmy RedCrox, když před čtyřmi lety společně spustili účtenkovou loterii kombinovanou s tipováním. Patřil k nim mimo jiné Stephen Flanagan, Ir žijící v Česku, nebo Roman Cabálek, vrcholný manažer tuzemského Microsoftu.

"Říkejme tomu jakkoliv, klidně účtenková loterie - i když ta naše se od té, kterou plánuje ministerstvo financí, podstatně liší. V našem projektu jde o legraci a přidanou hodnotu k nákupu. Tedy pozitiva na rozdíl od státem plánovaného udávání prodejců," říká Roman Cabálek, dnes obchodní ředitel společnosti RedCrox a hlavní propagátor stejnojmenného projektu.

Z pohledu spotřebitele se stačí zaregistrovat na stránce RedCrox.com, mobilem vyfotit nebo naskenovat účtenku (případně zadat kódy při elektronické platbě) a pak si zatipovat jako při sázení. Třeba kdo bude třetí na nejbližším golfovém turnaji, kdo dá jako první gól v určitém utkání, ve které minutě padne nebo kdo dostane jako první žlutou kartu. Nutno přiznat, že víc šancí mají momentálně muži, kteří sledují sport.

Zapojilo se 300 obchodníků

Hlavní výhrou je takzvaný cashback - hráč tedy může získat zpět 100 procent ceny svého nákupu. Z hlediska matematické pravděpodobnosti a nutného profitu firmy či obchodníků se jeví jako minimální poměr 1:20 - tedy pět lidí ze sta vítězí.

Minimální hodnota účtenky, kterou lze přihlásit do tipovací soutěže, musí být 200 korun. Všem vítězům pak proplácí plnou hodnotu účtenky firma, u níž hráč původně nakoupil. Společnost RedCrox jako organizátor pak žije z poplatku, který dostává od zúčastněných firem.

Dosud největší částku dostala Češka, která si koupila auto a účtenku pak vsadila na jméno koně, které se jí v dostihu nejvíce líbilo. Vyhrála a získala tak zpět hodnotu auta.

Na straně obchodníků má projekt už zhruba 300 partnerů z Česka i ze zahraničí - například Alza.cz, Dr. Max, Benu, Knihy Dobrovský, Okay, Dámejídlo.cz, Booking.com, Amazon, ZOOT, Kasa.cz, Sconto nábytek, Exim Tours, Baťa, Tescoma, IBEI nebo Allo Diamonds. Momentálně nejvíc účtenek ve hře pochází celosvětově od sítě Booking.com, v Česku od kupujících v Alza.cz.

Chtějí se prosadit v USA i Rusku

Z České republiky se firma postupně rozšířila do sedmi zemí světa, hráče má v sedmnácti státech. A jen letos vstupuje na dalších osm trhů: USA, Anglie, Irsko, Austrálie, Bulharsko, Polsko, Indie, Rusko. Na americkém trhu má firmu propagovat jedna z nejlepších současných tenistek světa, její jméno zveřejní během několika dnů.

Projekt letos podpořila úspěšná sbírka peněz z crowdfundingové kampaně. Firma, která dosud rostla hlavně ze soukromých úspor zakladatelů firmy, tak získala peníze na další rozvoj a posílení týmu. Dnes tvoří pražskou část firmy téměř dvacet lidí, vývojáře a programátory má na Blízkém východě. RedCrox chce nyní posílit hlavně ruskou pobočku, kde do začátku počítá s deseti lidmi.

Teprve teď, když firma připravila IT systém zvládající přechod z několika desítek tisíc uživatelů na stovky tisíc, se chystá na větší marketingovou ofenzivu. Loni se firma dostala ze ztrátového hospodaření do zisku, přesná čísla ale zatím nechce Cabálek zveřejnit.

"Zatím se pyšníme tím, že jsme do marketingu investovali jen asi 200 dolarů. Bez legrace. Ono se to totiž tak nějak šířilo tichou poštou od spokojených výherců. A víme to ze sociálních sítí, kde si to lidé navzájem doporučují. Například k nám patří dva lékárenské řetězce, a lidé si v diskusích sami říkají - tam nechoď, běž vedle, nahraj účtenku a vyhraješ jako já," popisuje Cabálek.

Soutěžní otázky mají také více než dosud cílit na ženy. Jde třeba o tipování vítězů různých televizních talentových soutěží, nebo datum sňatku celebrit, ale i třeba kolik sněhu bude na Štědrý den v Praze na Staroměstském náměstí. Ostatně ženy tvoří už nyní 47 procent registrovaných účastníků, ačkoliv by se to ze sportovního zaměření dosavadních otázek nezdálo.

Do budoucna chce firma vyrazit také na letní hudební festivaly. I proto, že většinu hráčů tvoří lidé ve věku mezi 24 až 36 lety.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 4 minutami

Při vichřici zahynuli na jihu Polska čtyři lidé

Nejméně čtyři mrtvé a šest zraněných si v Polsku vyžádala dnešní vichřice, která zasáhla zejména jih a jihozápad země, uvedla polská média s odvoláním na hasiče. Oběti jsou hlášeny z Dolního Slezska, sousedícího s Českou republikou, ale hasiči museli zasahovat po celé zemi. "Popadané stromy zablokovaly silnice a také železniční tratě, mnoho domů je bez elektřiny," napsal deník Gazeta Wyborcza na svém webu.

V Dolním Slezsku u osady Rusko se v důsledku poryvu větru převrátila na střechu dodávka, jejíž řidič zahynul. V obci Siechnice u Vratislavi se pod náporem větru zřítila zeď opravované budovy na jednoho pracovníka, kterého se záchranářům již nepodařilo oživit. V samé Vratislavi vichr vyvrátil strom a ten se zřítil na auto, ve kterém zahynuly dvě osoby.

Popadané stromy zablokovaly tři železniční tratě na severozápadě Polska, jeden strom spadl přímo na vlak. Spadlé stromy leží i přímo v ulicích Štětína.

Ve městě Zelená Hora na západě Polska vichřice poničila desítky aut, dodal deník.

Vichr, který láme stromy a strhává střechy a elektrické vedení, dosahuje chvílemi rychlosti až 100 kilometrů za hodinu, napsal server Onet.pl. Jen ve Velkopolském vojvodství je bez proudu na 50.000 odběratelů. Meteorologové předpovídají prudké poryvy větru na polském pobřeží Baltu až do zítřka.

Zdroj: ČTK , Zahraničí
před 1 hodinou

Německé strany začaly formálně jednat o koalici, kancléře chtějí volit na Mikuláše

Němečtí sociální demokraté (SPD), Zelení a liberálové (FDP) chtějí koaliční smlouvu o budoucí vládě vypracovat do konce listopadu, uvedli zástupci těchto politických uskupení. Ve čtvrtek formálně začínají koaliční vyjednávání. Volbu nového spolkového kancléře plánují v týdnu od 6. prosince.

Příští středu začnou fungovat pracovní skupiny zabývající se jednotlivými tématy. Současnou šéfku německé vlády Angelu Merkelovou má na tomto postu nahradit Olaf Scholz z SPD. Kancléře volí poslanci Spolkového sněmu (Bundestagu), potřebná je většina všech členů této komory parlamentu.

Volby v Německu se konaly 26. září a těsně zvítězila SPD s 25,7 procenta hlasů, druhá skončila konzervativní unie CDU/CSU s 24,1 procenta hlasů. Rozhodující slovo v dalším politickém vývoji připadlo dvěma menším stranám, FDP a Zeleným, které by byly schopné sestavit koalici jak se sociálními demokraty, tak s křesťanskými demokraty.

Zdroj: ČTK
Další zprávy