Facebook už má milion inzerentů, další přijdou s videi

Tereza Holanová Tereza Holanová
19. 6. 2013 13:35
Nejčastěji si kupují inzeráty malé firmy, tvrdí zástupce sociální sítě
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Reuters

San Francisco - Na sociální síti Facebook za posledních 28 dní poprvé inzerovalo více než milion firem. Ve většině případů se jedná o drobné podnikatele, tvrdí zástupce společnosti Dan Levy.

Kolik malé firmy v současné době za reklamu utratí, Facebook nezveřejnil. Jak ale informoval list Economic Times, celková cena za inzerci na sociální síti loni ve Spojených státech činila 32 miliard dolarů.

Propagace podnikatelů je pro Facebook klíčová, protože se na jeho tržbách podílí 85 procenty. V prvním čtvrtletí zaznamenaly příjmy z reklamy nejrychlejší růst od konce roku 2011 - zvýšily se o 43 procent.

Zástupci Facebooku doufají, že toto číslo v budoucnu ještě poroste. Firemní profil si totiž na stránkách vede na 16 milionů malých podniků.

"Většina současných inzerentů prvně server používala pro svoji osobní potřebu, pak si založili firemní profil a teprve potom si začali za propagaci platit," komentuje Levy.

Jedním z nových způsobů, jak mohou firmy propagovat svůj byznys na Facebooku, se mají stát i videa, která budou uživatelům vyskakovat ve výpisu novinek.

Původně se měla objevit již toto jaro, jak ale píše Advertising Age, Facebook svůj plán odložil až na polovinu října. Videoreklama by měla trvat 15 sekund a automaticky se beze zvuku spouštět.

 

Právě se děje

Další zprávy