reklama
 
 

Studie: Kolik firmy dostanou za fanouška z Facebooku?

26. 4. 2013
Foto: Reuters
Příznivci firemní stránky dlouhodobě více utrácejí než ostatní
Doporučujeme

New York - Na každém novém fanouškovi na Facebooku vydělá velká firma v průměru 174,17 dolarů. Vyplývá to ze studie The Value of a Facebook Fan 2013, kterou vydala společnost Synacpse.

Nejedná se přitom o částku, kterou by daná společnost platila za inzerát. Právě tolik peněz podnik získá, jestliže mu mezi fanoušky přibyde jedna osoba, tvrdí autoři analýzy.

Kdo nejvíce utrácí

Jak z dotazníku mezi více než dvěma tisíci uživatelů Facebooku vyplynulo, fanoušci za nákupy u své oblíbené značky utratí v průměru o 116 dolarů ročně více než ostatní, bez ohledu na výši příjmu. Průměrný nákup fanouška činí 255 dolarů ročně, u zbytku se pak jedná o 139 dolarů.

Největší rozdíl panuje v útratě za oděvy, v řetězci Zara rozdíl představuje 344 dolarů ročně (fanoušek tu ročně utratí v průměru 610 dolarů). Podobné je to u konkurenčního H&M. Zde ti, kteří firmu "olajkovali" na Facebooku, utratí průměrně 429 dolarů a ostatní 179 dolarů. V případě herní konzole Xbox od Microsoftu činil naopak rozdíl pouze 24 dolarů.

"Nejhodnotnější" příznivce má společnost Zara, kde činil benefit za každého fanouška 405,54 dolaru, následuje Levi´s, zde se jednalo o 312,01 dolaru. Z dvacítky celosvětových firem, které mají alespoň 15 milionů fandů, skončila nejníže Coca-Cola. Té každý nový člověk přinese "pouze" 70,16 dolaru.

Malé podniky mají smůlu

Důvody, proč lidé vůbec dávají u nějakých stránek "líbí se mi", vidí organizátoři dva. Jednak chtějí získat přístup ke slevám nebo různým akcím, ve druhém případě je to způsob, jak vyjádřit předchozí spokojenost a jak se dozvědět o dalších novinkách.

Přímo šéf výzkumu Michael Scissons ovšem připustil, že výsledky jsou relevantní spíše pro velké firmy, které si mohou dovolit zjišťovat, o kolik lépe se jim díky fanouškům daří.

"Udělat si podobně přesný výzkum je mimo možnosti malých podniků," říká pro list The New York Times


Související

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama