Americké vojenské jednotky, bojující v Afgánistánu pod názvem USFOR-A, jsou na internetu poměrně aktivní. Prostřednictvím jejich účtu na Youtube si můžete prohlédnout řadu propagandistických videí.
Na novinky z oblasti zase upozorňují každodenní tweety a jejich facebooková stránka se líbí více než osmdesáti tisícům lidí. Přesto se včera objevil na stránkách americké armády inzerát, že vojenské síly USA přijmou manažery pro oblast internetu a sociálních sítí.
Internet je bojiště
V propozicích pro nabízené místo se mimo jiné píše, že „informační sféra je bojiště a i na tomto poli musí USFOR-A podniknout útočné akce a vyhrát boj o veřejné mínění." Zdá se, že jde částečně o reakci na poslední události, kdy začal Tálibán čile komunikovat v angličtině prostřednictvím Twitteru a v samotném Afghánistánu dokonce pomocí běžných telefonních esemesek. Po zefektivnění „aparátu komunikační války" však volal už v roce 2009 generál Stanley McChrystal.
Jsme tu kvůli míru
Nová komunikační politika by měla přinést nejen překlady armádních zpráv do jazyků používaných afghánskými kmeny, ale především zlepšit obraz americké armády i jejich spojence, současné afgánské vlády.
Úlohou nově najmutých odborníků totiž bude nejen obhajovat vojenské zásahy USFOR-A, ale také vysvětlovat přímo ve válkou rozvrácené zemi, že vláda Hámida Karzáího není tak zkorumpovaná, jak se obecně soudí.