Volkwagen zastavil v USA a Kanadě prodej vozů VW a Audi. Důvodem je nové obvinění

ČTK ČTK
4. 11. 2015 19:05
Německá automobilová skupina Volkswagen pozastavila na americkém a kanadském trhu prodej modelů s šestiválcovými naftovými motory o objemu tří litrů. Jde o vozy značek Volkswagen a Audi, na které v minulých dnech americký Úřad pro ochranu životního prostředí rozšířil vyšetřování kvůli nesrovnalostem s emisemi oxidů dusíku.
VW Touareg (ilustrační foto).
VW Touareg (ilustrační foto). | Foto: Aktuálně.cz

Wolfsburg (Německo) - Volkswagen ve středu nařídil dealerům v USA a Kanadě, aby na svých trzích pozastavili prodej modelů s šetiválcovými motory o objemu tří litrů. Jde o vozy značek VW a Audi, na které americký Úřad pro ochranu životního prostředí (EPA) v minulých dnech rozšířil vyšetřování kvůli nesrovnalostem s emisemi oxidů dusíku.

Konkrétně se jedná o vozy VW Touareg a vozy Audi typů A6, A7, A8, Q5 a Q7 z modelových let 2015 až 2016. Do zastavení prodeje zahrnul i vozy těchto modelů z let 2013 až 2014.

Úřad pro ochranu životního prostředí v pondělí uvedl, že skupina Volkswagen instalovala software pro manipulace s emisemi i do dieselových automobilů z modelových let 2014 až 2016 s šestiválcovými třílitrovými motory. Volkswagen už dříve přiznal, že takový software nasadil do aut se čtyřválcovými naftovými motory s objemem až dva litry. Odmítl ale obvinění, že by jej používal i ve třílitrových motorech.

Nové obvinění EPA se podle agentury AP týká zhruba 10 tisíc aut. Kromě značek VW a Audi zahrnovalo i naftovou verzi vozu Porsche Cayenne. Automobilka Porsche vyjádřila nad obviněním úřadu rovněž údiv.

Úřad již v září obvinil Volkswagen, že u řady vozů s naftovým motorem používal software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Zářijové obvinění se týkalo vozů Volkswagen Jetta, Jetta SportWagen, Beetle, Audi A3, Golf a Passat z modelových let 2009 až 2015. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval v celém světě do zhruba 11 milionů aut, včetně 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

Největší skandál v osmasedmdesátileté historii Volkswagenu výrazně snížil tržní hodnotu podniku, donutil k odchodu dlouholetého generálního ředitele Martina Winterkorna a vedl k vyšetřování po celém světě. Automobilka v důsledku skandálu vykázala svou první čtvrtletní ztrátu za více než 20 let.

 

Právě se děje

Další zprávy