Otevřel také teprve před týdnem. Oděvní firma není jediná, která na poslední chvíli v centru severoitalského města zbudovala nové prodejny. Do stavební mánie, příznačné pro čas před olympijskými hrami, se zapojil třeba také řetězec parfumerií Sephora.
"Tyto firmy se snaží logicky využít vyšší návštěvnost Turína v době olympiády. Možná je to ještě efektivnější, než být sponzorem olympiády, který může využívat v kampaních olympijské symboly," míní na serveru AdAge reklamní analytik Dean Bonham.
Sponzorem za 80 milionů
Generálními sponzory právě odstartovaných olympijských klání se stalo jedenáct firem. K nejtradičnějším patří Coca-Cola a Visa International.
Tentokrát se k nim přidaly hodinky Omega ze stáje firmy Swatch, McDonald's, Lenovo nebo Panasonic. Za balíček turínské a následující letní pekingské olympiády zaplatily v průměru bezmála 80 milionů dolarů.
Marketingoví experti však upozorňují, že právě sponzoring olympiády je spíše jen nákupem "nejdražších lístků", než přespříliš efektivní propagací. Generální sponzoři mají totiž nárok na určitý počet lístků na atraktivní turnaje.
"Rozhodně prodeje se nijak drasticky nezvedají. Dobře vybudované povědomí jako o sponzorech olympiády je jen o Coca-Cole a Vise," míní Bonham.
Turín vymyslel čokoládu
Poskytovatel platebních karet Visa ostatně zaplavil celý Turín. Plakáty na ulicích hlásají, že je sponzorem. Z téměř každé druhé výlohy vykukuje tabulka s upozorněním, že je zde možno platit Visou. Vše dozdobené pěticí propojených kruhů.
V obchodech s olympijskými upomínkovými předměty, jejichž škála je opravdu široká a pohybuje se od přívěsků maskotů až po bundy či termosky, je Visa jedinou alternativou k placení hotovostí.
Přesto se nedá říct, že by turínští obchodníci kvůli olympiádě šíleli. Žádná speciální menu v restauracích nebo zvláštní olympijské drinky v barech.
Jen sem tam upozorňuje stylizovaná kresba lyžařky na turínskou čokoládu. Kraj se totiž pyšní tím, že byl prvním na světě, kdo začal vyrábět tabulky této sladkosti