Šéf obchodu Martin George a ředitel komunikace Iain Burns byli od června na nucené dovolené - v té době totiž začaly příslušné orgány hledat důkazy, že BA předávaly konkurenci informace o svých plánech s příplatky.
Ostatně pod tlakem Britského úřadu pro ochranu hospodářské soutěže samy aerolinky přiznaly, že své konkurenty v této otázce kontaktovaly.
V dopise pro šéfa firmy Martin George přiznává, že se v rámci jeho oddělení mohly odehrát "nevhodné rozhovory" na téma palivových příplatků na dlouhé lety. Přesto tvrdí, že se jich přímo neúčastnil.
Dodává: "Přestože správní rada neshledala, že bych jednal jakkoli nečestně, já osobně spatřuji svůj díl zodpovědnosti jako šéf části BA a člen správní rady."
Konkurence nahlásila
Podle zpráv BBC se celá záležitost začala vyšetřovat poté, co zástupce BA kontaktoval svůj protějšek v aerolinkách Virgin Atlantic a informoval ho o plánu zvýšení příplatků. Ten však na jeho hru nepřistoupil a nahlásil toto úřadu pro hospodářskou soutěž.
Brititsh Airways spustily vlastní vyšetřování. Nejen, že sami ředitelé chtěli vědět, jak se to celé stalo, ale zároveň bylo potřeba vyhovět požadavkům úředníků a regulátorů a dát dostatek podkladů pro externí šetření.
Výsledkem je zpráva firmy, ve které se uvádí, že "se uskutečnil kontakt s konkurencí, při kterém se jednalo o palivových příplatcích, čímž byla porušena pravidla společnosti".
Miliardové pokuty
Zároveň firma dodává, že stále spolupracuje na podrobném prošetření celého případu s regulačními úřady.
Ovšem i British Airways si uvědomuje, že tu nejde o malé peníze. Pokud by aerolinky byly uznány vinné z chování, které poškozuje konkurenci, může dostat pokutu až ve výši deseti procent celosvětových tržeb. To by pro BA znamenalo 8,5 miliardy liber, což je více než 350 miliard korun.