Paříž - Před čtyřmi lety to byla v Londýně velká sláva. Největší světový výrobce mobilních telefonů, finská Nokia, spouštěla značku Ovi. Jejím prostřednictvím nabízela například mapové podklady a hudební nahrávky.
Teď firma oznámila, že nový management finské Nokie přestane prosazovat značku Ovi a bude napříč celou nabídkou dávat přednost firemnímu názvu.
"Tímto krokem se rozpadá značka Ovi, kterou Nokia určila službám a která byla základním kamenem strategie bývalého managementu," reagoval analytik Ben Wood z britské poradenské agentury CCS Insight. Ovi byla klíčovým prvkem strategie služeb, když byl v čele podniku generální ředitel Olli-Pekka Kallasvuo.
Reorganizace začala vloni
To, že Nokia už na Ovi tolik nesází, poznali uživatelé telefonů už v uplynulém roce, kdy Nokia zeštíhlila Ovi o několik služeb a zaměřila se především na nabídky spojené s lokalitou uživatele.
Marketingový ředitel Nokie Jerri deVard dodal, že firmu k jejímu rozhodnutí s Ovi vedla skutečnost, že je Nokia celosvětově proslulá značka. Její hodnota ale podle specializované agentury Millward Brown za poslední rok klesla o 28 procent na 10,7 miliardy dolarů (přes 180 miliard korun).