Německá společnost totiž překvapivě vykázala ztrátu ve výši čtyř milionů eur. Analytici přitom předpokládali plus tři až pět milionů.
Žádná katastrofa se ale nekoná a výrobci sportovního zboží se nemusí odlivu zákazníků vůbec obávat. Celoročně si totiž Adidas polepšil o 22 procent a vydělal přes 380 milionů eur. Největší rival, americký podnik Nike, se vyšvihl vzhůru o patnáct procent.
Reebok stáhnul Adidas dolů
"Neúspěch" posledního čtvrtletí v roce totiž způsobilo převzetí konkurenčního Reeboku v hodnotě 3,8 miliardy dolarů. Adidas se tím ale přiblížil Nike na trhu se sportovní obuví. A tam nejde o maličkost, ale o osmnáct miliard dolarů ročně.
"Zatím se prodeje Reeboku povážlivě propadly. Ale půjde o dočasnou záležitost. Obchodníci se musí naučit komunikovat s novou firmou," uvedl pro agenturu Bloomberg John-Paul O'Meara z Dresdner Bank. Firmě také neprospěla spekluace, že z Reeboku udělá levnější značku.
To však vedení firmy popřelo. Navíc by se tím mohlo připravit o exkluzivní spolupráci s americkou basketbalovou ligou.
V poslední době se mezi lídry trhu rozhořel ostrý boj. Poté, co se Adidas koupí Reeboku přiblížil Nike, kontrovala americká společnost prohlášením, že prodává více fotbalové obuvi než Adidas, který se v tomto segmentu cítí jako král.
Spor se vyplatí
A ke všemu pohnala Nike Adidas k soudu. Prý kopíroval její technologie. Spor se podle analytiků Nike vyplatí. Zviditelní se, výsledek není rozhodující.
A Nike to určitě potřebuje, protože zisky sice rostou rychlým tempem, ale prodeje s nimi rozhodně nedrží krok.
Nike se totiž jako jeden z mála sprotovních výrobců nespojil se světoznámými návrháři. Pro Adidas či Pumu naopak pracovali Alexander McQueen, Stella McCartneyová nebo Joši Jamamoto.
Letos se rozhodně vyplatí investovat do toho, aby o firmě bylo slyšet. Prodeje sportovního oblečení přesáhly loni asi 130 miliard dolarů a letos díky velkým sportovním svátkům zamíří ještě výš.
Speciální olympijské kolekce nebo výrobky spojené s fotbalovým mistrovstvím jsou pro velké firmy povinností. Ale z těchto sportovních svátků budou profitovat i menší specializovaní výrobci.
Kombinézy olympioniků na prodej
Například společnost Spyder Active Sports of Boulder, která vybavila americké, rakouské či kanadské lyžaře kombinézami. "Jde o specializovaný materiál, který pro běžného lyžaře příliš smyslu nemá, ale samozřejmě na podzim začneme kombinézy prodávat, protože už máme díky olympiádě poptávku," uvedl šéf vývoje Phil Shetting.
Ultratenký a především naprosto aerodynamický lyžařský oblek na sjezd vyjde na 800 dolarů, ještě o stovku víc stojí slalomářská kombinéza.
"Trochu drahý špás, ale na druhou stranu replika kostýmu krasobruslařky Michelle Kwanové bude možná ještě dražší a v zásadě k nepotřebě," uvádí server just-style.com.