Murdoch míří na internet, pozdě ale přec

aju
10. 1. 2006 18:51
Londýn Hudba? Z internetu. Nákupy? Po internetu. Filmy? Stažené z internetu. Zprávy? Nejrychleji na internetu. Neustále rostoucího zájmu lidí o internet se chopil i mediální mogul Rupert Murdoch.

Jeho společnost News Corp. se chce svézt na vlně zájmu o stahování videa. Nedávno kvůli tomu odkoupila portál myspace.com. Miliardář australského původu se chce tímto krokem pustit do konkurence s Googlem, který podobnou službu hodlá brzy spustit.

Britská satelitní televizní společnost BSkyB, která patří do mediálního konglomerátu News Corp. a je vedena Murdochovým synem Jamesem, ode dneška spustila pro své předplatitele možnost stáhnout si video z jejích stránek. Spolupracuje přitom s Microsoftem, napsal to server Forbes.

"Do roku 2007 tato služba přinese obrat 400 miliónů dolarů," je si jistý mocný mediální magnát. "Navíc to pomůže k lepšímu obsahu naší práce," dodal.

Ve srovnání s velkými hráči na trhu jako je Yahoo! nebo MSN od Microsoftu vypadá myspace.com spíše jako trpaslík. Murdoch se ale nebojí. "Máme asi 47 milionů uživatelů a jejich počet roste každý týden o další milion.

Analytici sice upozorňují, že Murdoch přichází na internetový trh vcelku pozdě. Někteří dokonce tvrdí, že "karty už jsou rozdány". Nicméně Murdoch je tvrdohlavý a je možné od něj čekat cokoliv, upozorňují další.

 

Právě se děje

Další zprávy