Washington/Praha - Špatná ekonomická situace ve světě přináší většinou pouze vrásky na čele. Některé nápady, jak ušetřit ale jistě dokáží vyloudit úsměv na tváři.
Tak například newyorský starosta a miliardář Michael Bloomberg se rozhodl, že na vánočním večírku pro zaměstnance radnice přece jen něco ušetří.
Velké Jablko přece musí příští rok seškrtat rozpočet až o 1,6 miliardy dolarů, tak proč nezačít už před Vánocemi.
Slavnostní večeře se tentokrát neuskuteční v žádné z luxusních restaurací na Manhattanu, ale v Chinatownu. A pokud se budou chtít všeobecného veselí účastnit také novináři, musí si menu zaplatit. Cena bude údajně pouhých 45 dolarů.
A úspěch díky krizi zaznamenala také akce policejního okrsku v Los Angeles, který se rozhodl každou odevzdanou nelegálně drženou zbraň vyměnit za dárkový poukaz.
Během několika dnů se tak na stanici sešlo 964 zbraní, dva granáty a dva balíčky s dynamitem, což je o 250 procent víc útočních zbraní než obvykle.
Bojíte se o práci? Šetříte? Diskutujte o finanční krizi |
Stres se hromadí
Na krizi vydělává také americká seznamka Match.com. Jak jinak si zlepšit náladu, když přijdete o své úspory, práci, nebo dům, než na internetu ve společnosti krásných žen či mužů. To vše zdarma.
"Lidé zkrátka v těchto dnech s naději hledí do svých schránek," potvrzuje ředitel společnosti Thomas Enraght-Moony.
No a pokud se vaše počínání nebude líbit partnerovi, je třeba zajít do poradny. Ve Velké Británii údajně od počátku krize zaznamenaly partnertské poradny až šedesátiprocentní nárůst klientely v porovnání s uplynulým rokem.
"Partnerské problémy mají hodně společného s recesí, s jistotou v zaměstnání, nebo rodinnými výdaji," přiznává mluvčí poradenské firmy Relate Christine Northamová.
Ruce si mnou také americké reklamní firmy, které hlavně automobilky ve snaze znovuobnovit zájem o své vozy zavalily prací. Televizní stanice a noviny z toho ale nic nemají. Reklama byla jako druh podpory vysílána zdarma, informuje agentura Reuters.
A když si chcete od všeho toho stresu odpočinout, tak proč ne v newyorské Metropolitní opeře. Zatímco normálně se cena lístku šplhá ke třem stům dolarů, v době recese stojí lístek na každé z šestnácti tisíc mist v sále jen 25 dolarů.