reklama
 
 

Společnost Visa bojovala v Evropě s výpadkem plateb, problém se dotkl i Česka

AKTUALIZOVÁNO 2. 6. 2018
Problémy s placením, které postihly majitele jejích karet po celé Evropě včetně Česka, byly důsledkem selhání hardwaru.

Londýn - Činnost systémů vydavatele platebních karet Visa se vrátila "téměř k normálu". Krátce před páteční půlnocí SELČ to v prohlášení oznámila sama společnost. Zároveň uvedla, že problémy s placením, které postihly majitele jejích karet po celé Evropě včetně Česka, byly "důsledkem selhání hardwaru". Firma se následně za potíže omluvila.

"Záležitost byla důsledkem selhání hardwaru. Nemáme důvod se domnívat, že to souviselo s neoprávněným přístupem (do systémů) či se zlovolnou událostí," uvedla Visa v prohlášení.

O závažnosti výpadku podle agentury AFP svědčí to, že omluvu vyjádřil sám generální ředitel. "Naším cílem je, aby při všech platbách karty Visa spolehlivě fungovaly nepřetržitě 24 hodin a každý z 365 dnů v roce. Tohoto cíle jsme nedosáhli," připustil Alfred Kelly.

Vydavatel platebních karet Visa se v pátek v Evropě potýkal s výpadkem plateb. Klienti dostávali při pokusu o placení zprávy, že peníze nelze odesílat, ani přijímat.

"Měl jsem ve vozíku zboží za 240 liber (asi 7000 Kč), ale karta nefungovala. Zkoušel jsem to několikrát, pak s jinou kartou, ale bezvýsledně. Musel jsem domů s prázdnou," postěžoval si na webu BBC Jay Curtis ze Swansea ve Walesu. "Byla jsem na týdenním nákupu v Aldi, bez hotovosti, jen s kartou. Muž, který stál ve frontě za mnou, mi půjčil 100 liber, které jsem mu převedla na bankovní účet, zatímco jsme čekali na placení," popsala na twitteru Jessica Hammondová, jak v hypermarketu narazila na dobrého člověka, který ji poskytl pomoc v nouzi.

Výpadek podle AFP také ochladil atmosféru pátečního večera v britské metropoli: poloprázdno bylo v jindy zcela plné londýnské hospodě, kde se tentokráte u baru skvěl nápis "jen v hotovosti".

Problém se týkal také Česka, kde ale neměl příliš velký dopad, vyplynulo z vyjádření mluvčích některých bank. Česká spořitelna registrovala, že se neuskutečnila dvě procenta transakcí, které její klienti v pátek odpoledne provedli kartami VISA, řekl ČTK mluvčí České spořitelny Filip Hrubý.

ČSOB od pátečního večera evidovala zvýšený počet hovorů na informační lince k výpadkům služeb společnosti Visa. "V tuto chvíli by již situace měla být v pořádku. Visa opět spustila své služby," sdělil dnes dopoledne ČTK mluvčí ČSOB Patrik Madle.

Většina debetních karet UniCredit Bank je podle mluvčího Petra Plocka vydána společností MasterCard, proto na jejich držitele výpadek neměl žádný dopad. "U kreditních karet vydaných společností Visa zatím evidujeme opravdu minimální dopad, podrobně však budeme vědět po důkladné analýze ve spolupráci s Visou," uvedl mluvčí.

autor: ČTK | 1. 6. 2018

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama